موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیت کوین یک سیستم مالی و روشی از پرداخت است که درطی چند سال اخیر توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. این ارز دیجیتال با حجم سرمایه و یا همان مارکت کپ 173 میلیارد دلاری و غلبه بر بازار 64%، به یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین دارایی ها در سال 2020 تبدیل شده است.

همانطور که می‌دانید در دنیای امروزی راه‌های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که هرکدام از این روش‌ها، برای سرمایه گذاری بر موارد مختلف، ممکن است سودآور و یا پرریسک باشد. اما سوال اینجاست که بهترین راه سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی بیت کوین چیست؟

درآمدزایی از بیت کوین، معامله یا سرمایه گذاری بلند مدت؟!

مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، چنگ پنگ ژائو، چندی پیش اظهار کرد که بر اساس اطلاعات ورودی به این پلت فرم، افرادی که بر روی بیت کوین سرمایه گذاری بلند مدت انجام می‌دهند، نسبت به معامله گران سود بیشتری کسب کرده اند.

در همین راستا، ژائو در مجموعه ای از توییت های اخیرش، در پاسخ به یکی ازکاربران درمورد بهترین روش برای سرمایه گذاری بر ارز دیجیتال بیت کوین، چنین بیان کرد:

"این یک مشاوره سرمایه گذاری و یا یک توصیه اقتصادی محسوب نمی‌شود، اما اطلاعات تا کنون نشان داده اند که نگه دارندگان و یا به اصطلاح هادل کنندگان بیت کوین، عملکرد بهتر و سود بیشتری را نسبت به تریدر ها داشته اند. از نظر روانشناسی، معامله کردن بیت کوین، به کاربران احساس کنترل بیشتری می‌دهد ولی هادل کردن، شما را تحت کنترل بازار قرار می‌دهد."

در همین خصوص، مقاله ای در سال 2016، با موضوع بازار کالاها منتشر شد که نتایج مشابهی را با بازار بیت کوین بیان نمود. در طی این مقاله که اطلاعات آن در یک دوره 15 ساله مورد مطالعه قرار گرفته بود، مشخص شد که در نهایت، استراتژی سرمایه گذاری، بازده بهتری نسبت به معاملات کوتاه مدت دارد.

تام لی، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی فاندسترت، در مورد نحوه سوددهی بازار ارزهای دیجیتال گفته است که بیشتر سوددهی بیت کوین، در بهترین 10 روز سال به دست می‌آید. وی در این باره گفت:

"پیش از آنکه همه کاربران شبکه بیت کوین نگران شروع زمستان نزولی بازار بیت کوین بشوند، قانون 10 روز طلایی را به یاد بیاورید. قیمت بیت کوین، به جز در این 10 روز طلایی، در سال شاهد 25% کاهش است، آیا فکر می‌کنید که انقدر معامله گر خوب و باهوشی هستید که این 10 روز در سال را تشخیص داده و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهید؟"

مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، چنگ پنگ ژائو نیز معتقد است که باتوجه به جوان بودن بازار بیت کوین، تمام افراد فرصت کافی برای سوددهی را داشته و نباید نگران ضرر کردن در این پلت فرم باشند. وی در این راستا افزود:

"تمام افرادی که وارد عرصه ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین شده اند، فکر می‌کنند که دیر شده است و فرصت را از دست داده اند. اما این طرز تفکر اشتباه است و این بازار هنوز جای زیادی برای رشد بیشتر دارد. پس اگر معامله گر نیستید معامله نکنید، هادل کنید!"

 

بهترین راه سرمایه گذاری بر روی بیت کوین 

جالب است بدانید که در یک دهه گذشته، سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، با فاصله از سایر سرمایه گذاری‌ها سودآور تر بوده است. نمودارها و تحلیل های تکنینال نیز پیشرفت این ارز دیجیتال را حداقل تا دهه بعدی تضمین میکنند. اما نکته اینجاست که نحوه درست سرمایه گذاری بر روی این دارایی چگونه است؟ چطور میتوان از تاثیر حرص و طمع بر روی این فعالیت جلوگیری کرد؟
در طی مصاحبه با تعدادی از سرمایه گذاران موفق، تمام آنها سه مرحله کلیدی را رعایت کرده و آنها را به سایرین نیز پیشنهاد میکنند.

این سه مرحله شامل چه مواردی است؟

با بازار رقابت نکنید

شاید با ورود به عرصه ارزهای دیجیتال، همه این فکر را بکنند که افرادی که بیشترین سود را از بازار دریافت می‌کنند، تریدرها و معاملهگران فعالی هستند که همیشه در حال بازی با بازار می‌باشند. اما نکته اینجاست که این راه به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. بلکه خرید آهسته و با فاصله های زمانی معین، ثابت کرده که بهترین استراتژی برای رسیدن به سود می‌باشد. این روش Dollar cost average نام داشته و بدین معنی است که اگر شما در یک بازه زمانی مشخص (مثلا هفتگی، ماهانه و یا سه ماهه) یک مقدار ثابتی (مثلا 50$) بیت کوین خریداری کنید، بالا و پایین شدن بازار، تاثیری بر روی دارایی شما نخواهد گذاشت. چرا که شما درواقع میانگینی از قیمت را خریداری کرده اید.
به عنوان مثال اگر فردی از سال 2013 تا سال 2018، هر ماه 100 دلار بیتکوین خریده بود، دارایی او در سال 2018 به 1میلیون دلار میرسید.
به طور کلی، تجارت نیاز به مهارت بالایی دارد و تریدرهای تازه وارد دیر یا زود دارایی های خود را در بازار می‌بازند. پس بهترین راه برای رسیدن به درآمد توسط بیت کوین این است که محافظه کارانه و آرام رفتار کنید، از طمع دوری کنید و به این تکنولوژی به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید.

از تنوع نترسید

رمز ارزها دارایی های جدید دنیای امروزی بوده و تکنولوژی بلاکچین نیز برای تحول اقتصاد جهانی آماده است. حال در اینکه بیت کوین برترین رمز ارز بوده و خواهد ماند هیچ شکی نیست. اما فراموش نکنید که اگر بلاکچین، روزی دنیا را در دست بگیرد، سایر رمز ارزها نیز به کمک این بستر خواهند شتافت و به تبع، به موفقیت‌های بزرگی دست خواهند یافت
پس مانند هرگونه سرمایه گذاری، تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد قرار ندهید. بدین معنی که داشتن چند نوع ارز دیجیتال به جز بیت کوین، می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد. اما فراموش نکنید که سرمایه گذاری بر روی آلت کوین ها بسی ریسکی بوده و باید بر روی آنها به خوبی تحقیق شود.

رعایت امنیت در نگه‌داری از بیت کوین‌ها

این امر که از ابتدای خلق بیت کوین تا کنون، میلیون‌ها دلار بر سر گم شدن کلیدهای خصوصی از بین رفته است، بر هیچکس پنهان نیست. بنابراین تمام سرمایه گذاران حرفه ای و هوشمند، امنیت دارایی هایشان را به شدت جدی می‌گیرند. آنها هیچگاه دارایی‌های خود را در صرافی‌ها نگه نمی‌دارند و همچنین فرایندهایی را که توسط آنها، رمز ارزهایشان در کیف پولهای دیجیتالی ذخیره می‌شود را به خوبی درک می‌کنند.

در این راستا همیشه این اصطلاح به کار می‌رود : “Not your key, Not your coin” این عبارت  بدین معنی است که اگر کلید رمز ارزتان را در دست نداشته باشید، کوینی را هم در دست ندارید. پس با توجه به این امر، این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچگاه کلیدهای خصوصی داراییتان را بر روی گوشی، کامپیوتر و یا هارد درایو ذخیره نکنید. بلکه آنها را بر روی کاغذی نوشته و در مکانی امن قرار دهید.

پس به طور کلی می‌توان گفت که از آنجایی که آینده روشن تکنولوژی بلاکچین بر همگان روشن است، افراد زیادی در حال ورود به این عرصه می‌باشند. با این حال رعایت اصول اساسی و محافظه کارانه، کلید موفقیت در سرمایه گذاری بر روی عرصه رمز ارزها می‌باشد.

 

60% از بیت کوین های در گردش، به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگه داری می شوند!

یکی از مزایای اصلی سیستم مالی بلاکچین این است که تمام تراکنش ها و الگوهای خرید و فروش به طور شفافی در آن به ثبت می‌رسند. از این رو باتوجه به دردست داشتن تمام اطلاعات معاملات، می‌توان به الگوها و روندهای  صحیح خرید و فروش ارزهای دیجیتال دست یافت.

در همین راستا قصد داریم تا شما را با بینش هایی که می‌توان از تجزیه و تحلیل بازار رمز ارزها به دست آورد آشنا سازیم. در این مقاله مروری خواهیم داشت بر داده های مبتنی بر مالکیت رمز ارز بیت کوین و نحوه خرید و فروش آن توسط جامعه ارزهای دیجیتال. با ما همراه باشید.


سرمایه گذاری بلند مدت بر روی بیت کوین 

سوال اول اینجاست که مردم به چه منظوری بیت کوین را خریداری میکنند؟

در ماه ژوئن سال 2020، در حدود 18.6 میلیون از 21 میلیون بیت کوین موجود در شبکه استخراج شده است. حال این تعداد استخراج شده که در گردش بازار قرار دارند، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

•           تقریبا 60% از بیت کوین‌هایی که تا کنون استخراج شده و توسط افراد و یا سازمان‌ها خریداری شده اند، به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگه داری می‌شوند و افراد نگه دارنده، به بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال نگاه می‌کنند.


•          
در حدود 20% از بیت کوین‌های استخراج شده، از زمان خریداری شدن، دست نخورده باقی مانده اند که ما به این دارایی ها لقب بیت کوین های گم شده را می‌دهیم.


•          
در میان اعداد یاد شده 3.5 میلیون بیت کوین (19%) باقی می‌ماند که به طور مداوم در بین افراد و یا صرافی ها در حرکت است. این بیت کوین ها را بیت کوین‌های معاملاتی می‌نامیم.

بنابراین داده ها نشان از آن دارند که اکثریت بیت کوینی که تاکنون استخراج شده است، به منظور سرمایه گذاری بلند مدت خریداری شده است و همچنین بیشتر جامعه اقتصاد ارزهای دیجیتال، بیت کوین را به چشم طلای دیجیتال می‌بینند. از طرفی تعداد 3.5 میلیون بیت کوینی که توسط معامله گران در چرخه بازار حضور دارد، درواقع تامین کننده بازار برای هولدر ها بوده و این افراد تریدر، در تعامل با سطح تقاضا، به صورت روزانه، قیمت بیت کوین را تعیین می‌کنند.


معامله گران ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

سوال بعدی این است که چه کسانی این 3.5 میلیون بیت کوین نام برده شده را معامله می‌کنند؟ 

براساس داده های وبسایت chainalysis، به نظر می‌رسد که در حدود صدها میلیون نفر بیت کوین را نگه داری (سرمایه گذاری بلند مدت)، و تقریبا 5 میلیون نفر هم بیت کوین را در بازه های زمانی کوتاه معامله می‌کنند. حال براساس داده های بلاکچین بیت کوین، در سال 2020، حداکثر 340.000 نفر به صورت هفتگی به معامله این ارز دیجیتال می‌پردازند

حال با وجود این که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان معامله گران را از نظر هویتشان شناسایی کرد، می‌توان آن ها را به دو دسته معامله گران خرد و معامله گران بزرگ تقسیم نمود.

•           معامله گران خرد: این دسته از تریدرها که اکثریت جمعیت معامله گران کوتاه مدت را تشکیل می‌دهند، همواره کمتر از 100.000 دلار بیت کوین را در طول هفته خرید و فروش کرده و به نظر می‌رسد که 96% از نقل و انتقالات بازار رمز ارز بیت کوین، به صورت هفتگی را تحت کنترل دارند.

•          
معامله گران بزرگ: معامله گران بزرگ با وجود تعداد کمترشان (در حدود 39.000 نفر) نسبت به تریدرهای خرد، نقدینگی بازار را تحت کنترل داشته و تقریبا 85% از ارزش دلاری بیت کوین ارسال شده به صرافی ها را در دست دارند، به همین دلیل است که این دسته از تریدرها، مهمترین تاثیرات را در تغییرات قیمت بازار دارند.


تسلط صرافی ها بر بازار بیت کوین

در این قسمت سوال این است که بیشتر بیت کوین ها در کجا مستقر هستند؟

گفته شد که از کل بیت کوین های موجود در بازار، 60% سرمایه گذاری، 19% ترید و باقی مانده گم شده اند. حال 60 درصد از بیت کوین هایی که گم نشده اند (یعنی در گروه های اول و دوم قرار دارند)، توسط سرویس های دارای مجوز، و یا به گفته سازمان FATF، در بستر ارائه دهندگان خدمات مجازی VASP نگه داری می‌شوند

در همین راستا این نکته را به خاطر داشته باشید که بیشتر صرافی های ارزهای دیجیتال و ارائه دهندگان کیف پول های رمز ارزی در دسته VASP قرار دارند. بنابراین واضح است که با رشد بازار رمز ارزها و قرارگیری بیت کوین در جریان اصلی بازار، تعداد کسب و کارهایی که در شاخه VASP قرار می‌گیرند، هر روزه در حال افزایش هستند.

حال گفتنی است که از 40% بیت کوین های باقی مانده که در VASP ها نگه داری نمی‌شوند، حداقل یک بار از سیستم VASP عبور کرده اند. بدین معنی که افراد یا بیت کوین هایشان را در VASP ها نگه داری کرده و یا بیت کوین خود را از یک VASP خریداری می‌کنند.

در این میان صرافی های ارزهای دیجیتال، آسان ترین و امن ترین روش ها برای ترید ارزهای دیجیتال هستند و براساس داده های اخیر، در حدود 1.8 میلیون عدد بیت کوین معادل 14 میلیارد دلار، به صورت هفتگی بین صرافی های معتبر جا به جا می‌شود.

 

خرید پله ای، روشی سودآور در سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال!

خرید و فروش مداوم ارزهای دیجیتال، کاری بسیار استرس زا و وقت گیر است و همیشه هم بازخورد مثبتی را به همراه ندارد. بنابراین اگر شما هم در دسته تازه واردین به عرصه ارزهای دیجیتال هستید، بی شک به دنبال بهترین استراتژی برای کسب سود در این بستر هستید

حال اگر شما نیز در دسته تازه واردینی هستید که نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله مختص شماست. در این مقاله در مورد روش پله ای موسوم به DCA، به عنوان کم ریسک ترین و پرسودترین روش سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها بحث شده است. با ما همراه باشید.


خرید پله‌ای  (DCA) چیست؟

خرید پله‌ای و یا همان DCA مخفف عبارت Dollar Cost Average است. این استراتژی به روندی گفته میشود که در طی آن، تاثیر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال بر روی سرمایه گذاری کم رنگ می‌شود.

در روش DCA، سرمایه گذاران دارایی خود را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و در بازه های زمانی مشخص، در طی چند مرحله به خرید ارزهای دیجیتال می‌پردازند.
حالا چرا این روند در سرمایه گذاری مفید است؟ پاسخ این است که از آنجایی که بازار رمز ارزها هنوز جوان است، شاهد نوسانات زیادی در کوتاه مدت می‌باشد. حال اگر شما در بازه های زمانی مشخص، مثلا هفتگی و یا ماهانه، میزان مشخصی از دارایی خود را به رمز ارزها تبدیل کنید، به این معنی است که شما در واقع در یک میانگین قیمتی خرید کرده اید

به عبارت دیگر، اگر شما، در زمانی که قیمت بازار بالا است، وارد این عرصه شده باشید، در زمانی که قیمت ها نزولی هستند، ضرر کمتری را متحمل می‌شوید.


چرا خرید پله‌ای را انتخاب کنم؟

یکی از مزایای اصلی روش DCA در هنگام سرمایه گذاری این است که خطر شرط بندی اشتباه را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. زمان بندی بازار، یکی از دشوارترین و پرریسک ترین قسمت های سرمایه گذاری محسوب میشود. بدین معنی که اگر حتی استراتژی و انتخاب سرمایه گذاری شما نیز بی عیب و نقص باشد، زمان بندی اشتباه میتواند به تنهایی سرمایه و دارایی شما را از بین ببرد. بنابراین روش DCA، خطر زمان بندی اشتباه را از شما دور می‌کند.

بنابراین اگر سرمایه خود را به قسمت های کوچک و مساوی تقسیم کنید، دیگر لازم نیست که درمورد نوع زمان بندی سرمایه گذاریتان فکر کنید، چراکه این DCA است که برای شما تصمیم گیری کرده و کار شما را آسان میکند.

با این حال این نکته را به خاطر داشته باشید که روش خرید پله ای DCA، قادر نیست تا ریسک سرمایه گذاری شما را به طور کامل از بین ببرد. بلکه این روش تنها ریسک زمان بندی ورود شما به بازار را تحت کنترل قرار می‌دهد. از این رو برای اینکه بتوانید از این روش، بیشترین سود را دریافت کنید، قدم بعدی شما، برنامه خروج است.

برنامه خروج بدین معنی است که شما یک بازه ای از قیمت ها را برای دستیابی، مشخص می کنید. حال در زمانی که قیمت بازار، به قیمت مورد نظر شما صعود کرد، دوباره سرمایه خود را به بخش های مساوی تقسیم کرده و شروع به فروش، در بازه های زمانی مشخص میکنید. این امر نیز خطر خروج بی موقع شما از بازار را کاهش می‌دهد.


استراتژی "بخر و نگه دار"

حال در بین افرادی که از روش DCA در سرمایه گذاری خود استفاده می‌کنند، افرادی هم هستند که استراتژی Buy and Hold را اتخاذ می‌کنند

در طی روند خرید و نگه داری، سرمایه گذاران دارایی خود را خریده اما آن را تا مدت های طولانی (مثلا 20 سال) به فروش نمی‌رسانند. چرا که این دسته از افراد معتقدند که دارایی مورد خرید آنها، در آینده پذیرش چشمگیری دریافت کرده و قیمت آن به طور کلی صعودی خواهد بود


مثالی از روش خرید پله‌ای

حال که مفهوم کلی خرید پله ای DCA را متوجه شدید، بیایید با یک مثال، وارد جزییات شویم

استرتژی 1

فرض کنید که مبلغ 10.000 دلار را در دست دارید و با سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، میتوانید میزان چشم گیری از این رمز ارز را در دست داشته باشید
حال فرض کنید که بر اساس تحقیقاتی که انجام داده اید، متوجه شده اید که بیت کوین در بازار صعودی و یا همان بازار گاوی به سر برده و پیشبینی می‌شود که قیمت آن در کوتاه مدت، روند افزایشی داشته باشد

پس کاری که باید در این زمان انجام دهید این است که مبلغ 10000 دلار خود را به 100 قسمت 100 دلاری تبدیل کرده وهرروز، بدون در نظرگیری قیمت، مقداری بیت کوین خریداری کنید. در این حالت شما موفق می‌شوید که در طی سه ماه، سرمایه گذاری خود را تکمیل کنید.

استراتژی 2

فرض کنید که برخلاف استراتژی 1، بیت کوین این بار در بازار نزولی قرار داشته و پیشبینی می‌شود که به مدت 1 سال، بازار خرسی در جریان باشد. با این حال شما قصد دارید که کار عاقلانه را انجام داده و خود را برای بازار گاوی بعدی آماده سازید تا به سود خوبی دست یابید.

پس آیا باز هم باید استراتژی قبلی را به کار گیریم؟ خیر. چراکه این بار، با بازه زمانی بلند تری رو به رو هستیم

کاری که در این حالت باید انجام دهیم این است که این بار، مبلغ 10000 دلار خود را به دسته های 100 تایی تقسیم کرده، اما با این تفاوت که این دفعه، خرید خود را به صورت هفتگی، ور در طی 100 هفته به انجام می‌رسانیم

در این حالت، ما در زمان شروع بازار گاوی، سرمایه گذاری خود را به پایان رسانده ایم و همچنین ریسک خرید در بازار خرسی را نیز کاهش داده ایم.

 

پیشبینی قیمت بیت کوین در سال 2020 توسط متخصصین این حوزه

باتوجه به نوسانات بزرگ و کوچک بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال 2020 تا به امروز، بسیاری از سرمایه گذاران این عرصه در مورد چگونگی قیمت رمز ارز بیت کوین در طی سال جاری به شک افتاده و و نسبت به آینده این رمز ارز بدبین شده اند. به همین منظور در این مقاله پیشبینی های افراد بزرگ جامعه کریپتو در مورد آینده ارز دیجیتال بیت کوین جمع آوری شده تا علاقه مندان بتوانند با دید باز، سرمایه گذاری خود را در این فرصت استثنایی آغاز نمایند.

 

پائولو آردوینو، مدیر ارشد بخش فناوری صرافی بیترکس

"من فکر نمی‌کنم که بیت کوین، پس از سقوط اخیرش دوباره به قیمت 6000 دلار افت کند. پیشبینی من، افزایش قیمت این رمز ارز به 20000 دلار، تا آخر سال 2020 است."

 

آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم

"پیشبینی میکنم که در بلند مدت، قیمت بیت کوین به 500.000 دلار برسد. اما در مورد سال 2020 و باتوجه به هاوینگ پیش رو، بی شک این رمز ارز به قیمت 100.000 دلار دست خواهد یافت."

 

مارک برنگر، سرمایه گذار ارشد فینتک در کریپتو فایننس

مینیمم: 22000 دلار

ماکسیمم: 55000 دلار

"من برای این پیشبینی دو دلیل دارم. دلیل اول هاوینگ و دلیل دوم بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا است. چرا که در اقتصاد تحریف شده امروزی، بسیاری از سرمایه گذاران بازارهای سنتی، پس از رو به رویی با این بحران به سمت بیت کوین سوق داده خواهند شد. به نظر من سال 2020، سال تبدیل بیت کوین به یک دارایی امن مانند طلا، خواهد بود."

 

سباستین بورگت، بنیان گذار و مدیرعامل سندباکس

"شاید به جای سوال در مورد آینده قیمت بیت کوین، باید میزان پذیرش عمومی آن مطرح شود. من نمی خواهم که اتفاقات سال 2018 برای بازار رمز ارزها بار دیگرتکرار شود. چرا که زمانی که مردم بدون در نظرگیری ارزش واقعی یک دارایی، آن را خریداری می کنند، با کوچکترین ضربه ای نیز بازار مذکور را ترک می کنند که این امر بازار را تضعیف می کند. من پیشبینی می کنم که باتوجه به پیشرفت تکنولوژی بلاکچین در سال 2020 تعداد افراد علاقه مند به علم این تکنولوژی افزایش یافته و به تبع شاهد افزایش قیمت رمز ارزهای آینده داری همچون بیت کوین و اتریوم باشیم."

 

ویرجینیا کرم-مارتوس، مدیرعامل پروژه تراینگولاریتی

"من دوست ندارم به قیمت بازار این تکنولوژی توجه کنم. چرا که فناوری رمزارزها و بلاکچین ارائه دهنده اهداف والاتری، از جمله تسهیل تجارت برای کشورهای در حال توسعه و عدم سانسور فعالیت های مالی میباشد. نکته ای که می توانم با قطعیت بیان کنم این است که انسان ها در طول تاریخ نتوانسته اند که از تکنولوژی ها فرار کنند. بلاکچین نیز یک تکنولوژی است، و نیای به دفاع و پیشبینی من در مورد قیمتش نداشته و نخواهد داشت."

 

چنگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس

" خب، در حال حاضر بازار بیتکوین هنوز کوچک است و به تبع شاهد نوسانات بسیار زیادی می باشد. چیزی که ما باید به آن توجه کنیم ارزش بنیادی این رمز ارز در بلند مدت است که بی شک با توجه به این امر، می توان اظهار کرد که بیت کوین آمده است که بماند. پس نکته ای که می توانم با قطعیت عنوان کنم این است که در طی 5 تا 10 سال آینده، استفاده از تکنولوژی بلاکچین بیت کوین از میزان استفاده از اینترنت نیز پیشی خواهد گرفت."

 

جان دوادوس، مدیر توسعه بلاکچین نئو

" ازنظر من، انگیزه سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، از رقابت آن با سایر بازارها سرچشمه می گیرد. در یک دهه گذشته رمز ارز بیت کوین بهترین عملکرد را در بین سایر رمز ارزها داشته و در سال 2019، بیت کوین به عنوان بهترین دارایی در کل بازارها شناخته شده است. پس به احتمال زیاد در دهه بعدی نیز همین روند ادامه خواهد داشت."

 

متی گرینسپن، بنیانگذار کووانتوم اکونومیکس

" به احتمال 99% پیشبینی می کنم که قیمت بیت کوین در سال 2020 بین 100.000 تا 1.000.000 دلار رشد کند."

 

آرتور هیز، مدیرعامل بیت مکس

مینیمم: 3.000 دلار

ماکسیمم: 20.000 دلار

 

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

چنگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، در طی آخرین مصاحبه خود ادعا کرد که قیمت بیت کوین در آینده نه چندان دور به 100.000 دلار و یا حتی 1 میلیون دلار صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه خبری u.today، مدیرعامل صرافی بایننس اعلام کرد که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به ده ها برابر قیمت کنونی صعود خواهد کرد. وقتی درمورد زمان رخ دادن این پیشبینی از وی سوال شد، ژائو گفت که تاریخ دقیق این رویداد صعودی مشخص نیست و تایین زمان برای این قیمت کار بسیار دشواری است.

گفتنی است که چنگ پنگ ژائو همواره آینده روشنی را برای بیت کوین پیش بینی می‌کرده و یکی از طرفداران بزرگ این دارایی به شمار می‌رود. 

از طرفی نیز وی هیچ گاه در مورد قیمت بیت کوین در کوتاه مدت نظری نمی دهد چرا که به گفته وی، نوسانات زیاد بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کوتاه مدت برای کاربران را به امری ریسکی تبدیل کرده و اگر او نظری درمورد ترید های کوتاه مدت بدهد، ممکن است که به کاربران ضرر برساند.

وی در طی اظهارات خود مدعی شده است که آینده رمز ارز بیت کوین کاملا روشن است و مسیر قیمت بیت کوین همواره صعودی خواهد بود. وی همچنین در ادامه تاکیید کرد که سخننانش به عنوان مشاوره سرمایه گذاری توسط کاربران قلمداد نشود چرا که نظرات او صرفا براساس تجربیاتش بوده است.

بنابراین با فرض اینکه قیمت کنونی بیت کوین 10.000 دلار باشد، بر اساس سخنان ژائو، باید افزایش قیمت 100 برابر در آینده را برای این ارز انتظار داشته باشیم.

به گفته ژائو: "اگر بیت کوین امروز 10000 دلار قیمت داشته باشد، در آینده نه چندان دور باید انتظار یک رشد 100 تا 1000 برابر برای این دارایی را داشته باشیم. با این حال تعیین زمان دقیق این رخ داد برای من دشوار است."

 

عوامل موثر بر افزایش قیمت بیت کوین در آینده 

ژائو در ادامه این مصاحبه به عواملی اشاره ورزید که به نظر او، ممکن است در روند صعودی قیمت بیت کوین موثر باشند. از نظر وی، تسهیلات فدرال رزرو دولت ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها می تواند به عنوان یکی ازعوامل افزایش قیمت بیت کوین به شمار رود.

در همین راستا ژائو اظهار کرد که باتوجه به سیاست های مالی دولت آمریکا در مقابله با ویروس کرونا، همانظور که قیمت اقلامی مانند برنج و نیاز های اولیه بالا خواهد رفت، قیمت بیت کوین هم با روند صعودی مواجه خواهد شد. 

 

"موربیت، سامانه خرید، فروش و تبادل ارزهای دیجیتال"

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ارزهای دیجیتال به وبسایت موربیت مراجعه نمایید.

www.morbit.trade

یا با شماره تلفن 02191004243 تماس حاصل فرمایید.

  • حمیدرضا اربابی