موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برنامه کیف پول و افزونه مرورگر متاماسک در بازار ارزهای دیجیتال به ‌صورت پیش فرض به شبکه اصلی اتریوم متصل است. برای اتصال متامسک به شبکه‌های دیگری مثل پالی گان باید برخی از اطلاعات اولیه بلاک چین را به این کیف پول اضافه کنید. این اطلاعات شامل یک آدرس URL سفارشی  RPC، آیدی شبکه و نام شبکه می‌شوند. برای اضافه کردن توکن‌های پالی گان باید آدرس یک توکن وارد شود.

یادگیری اضافه کردن یک بلاک چین جدید به متامسک یک مهارت قابل انتقال است و می‌توان برای اضافه کردن سایر شبکه‌های EVM (ماشین مجازی اتریوم) مانند اسمارت چین بایننس هم از آن استفاده کرد.

اساسا هدف پالی گان این است که کاربران اتریوم بتوانند با کارمزد کمتر و سرعت بیشتر، تراکنش‌ها را انجام دهند.

با افزایش کارمزد اتریوم، کاربران و صرافی‌های زیادی شروع به استفاده از این شبکه کردند. اما عدم توجه برخی از افراد همیشه باعث شده به اشتباه مبالغی را به شبکه پالی گان (Polygon) بفرستند، در حالیکه کیف پولشان از این شبکه پشتیبانی نمی‌کند.

برای اضافه کردن شبکه پالی گان به متامسک ابتدا لازم است نحوه نصب و استفاده از اکستنشن متامسک را بیاموزید، برای این کار به مقاله کیف پول متامسک مراجعه کرده و تمامی مراحل را به صورت کامل مطالعه کنید.

بعد از نصب و راه اندازی متامسک بر روی سیستم خود، قادرید شبکه‌هایی را که می‌خواهید به آن اضافه کنید اما لازم است برخی از اطلاعات بلاکچین را از قرارداد هوشمند آن شبکه در متامسک وارد کنید.

در رابطه با شبکه پالی گان، تمامی این اطلاعات را در مقاله شبکه پالی گان در متامسک در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

در واقع نسخه جدید دیفای فعالیت پروژه‌هایی را شامل می‌شود که مشکلات دیفای ۱ را بهبود ببخشند. دیفای در لغت به معنای ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز به صورت گسترده به همه عموم مردم و سازمان‌ها است که از جمله اهداف آن، می‌توان به افزایش مقیاس‌پذیری، امنیت، تمرکز زدایی، گستردگی نقدینگی و دسترسی همگان به خدمات مالی اشاره کرد.

دیفای ۲ به منظور کاربرپسندتر کردن خدمات دیفای ۱ پا به عرصه بازار ارزهای دیجیتال گذاشته‌است که در صورت موفقیت، می‌تواند به کاهش خطرات و مشکلاتی که کاربران رمز ارز را از استفاده از آن منصرف می‌کند، کمک کند.

مشکلات دیفای 1 و ورود دیفای 2

دیفای یا همان Decentralized Finance، پروژه ای با همین نام برای اجرایی کردن برخی از خدمات مانند اخذ تسهیلات و وام، انتقال وجوه و مواردی از این قبیل است. از جمله نقاط ضعف قابل ذکر برای دیفای 1 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ضریب های امنیتی در امور مالی

مقیاس پذیری و تطبیق با هر میزان تراکنش مالی

تمرکززدایی

بحران های نقدینگی

هر کدام از این موارد، به دلایلی باعث ایجاد مشکل در استفاده از دیفای می‌شود. برای کسب اطلاعات در رابطه با این موارد به صورت کامل، به مقاله دیفای 2 مراجعه کنید.

دیفای ۲ چیست؟

دیفای ۲ یک تحول عظیم است که برای ارتقاء و رفع مشکلات موجود در موج اصلی دیفای تلاش می‌کند. دیفای ۱، خود انقلابی بزرگ در ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز به هر شخصی که از کیف پول رمزنگاری‌شده استفاده می‌کند به شمار می‌رود، اما همچنان با نقاط ضعفی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

صنعت رمز ارز، قبلا فرآیند بهبود نقاط ضعف اولیه در بیت‌کوین را با بلاک­چین­‌های نسل دوم مانند اتریوم تا حدودی برطرف نموده است. اما دیفای ۲ باید به مقررات جدیدی مانند احراز هویت (KYC) و مبارزه با پول‌شویی (AML) که دولت‌ها بر آن پافشاری می‌کنند، واکنش نشان دهد.

هدف ساخت دیفای 2

برخلاف نسل قبلی برنامه های دیفای که برای کاربران طراحی شده بود، برنامه های تازه وارد  تمرکز ویژه ای بر تجارت بین بنگاه های اقتصادی (B2B) دارند. پروتکل های دیفای 2 از این واقعیت بهره می برد که نسل اول دیفای گام های اولیه را به خوبی برداشته و کاربران نسبتا خوبی را هم جذب کرده و حالا می توان موج بعدی این صنعت را راه اندازی کرد و هدف این نسل جدید پروتکل های دیفای محافظت از دوام طولانی مدت این بخش است.

مشکلات اساسی که از پایدار شدن این بخش جلوگیری کرده اند، اتکای بیش از حد به تامین کنندگان نقدینگی از اشخاص ثالث و دادن توکن های مشوق تامین نقدینگی و عدم ارتباط دیفای با امور مالی سنتی و اقتصاد جهانی است.

کلام پایانی

استفاده از دیفای به صورت عمومی با ریسک های مختلفی روبرو است. در واقع اینکه شما تصمیم داشته باشید در قالب این تکنولوژی اقدام به معامله و کسب سود بکنید، نیازمند برخی از پیش بینی ها در مورد احتمالات زیان هستید. به دلیل تعامل با قراردادهای هوشمند و مبنای کاربردی آنها در دیفای، احتمال مداخله شخص سوم در این قراردادها و هک شدن در آنها وجود دارد.

بهتر است همواره قبل از ورود به چنین قراردادهایی، علیرغم سیستم های نظارتی قدرتمند برای صحت و سقم آنها، خودتان نیز کاملا بر نوع عملکرد و بندهای آن آگاهی پیدا کنید. همچنین توجه داشته باشید که در هر صورت هر نوع از سرمایه گذاری، دارای مقدار منطقی از ریسک است که بهتر است نسبت به آن موضع سختی نداشته باشید.

 

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

ارز وی چین یکی از اولین بلاک چین‌هایی است که به طور انحصاری در بازار ارزهای دیجیتال، برای تأمین نیاز مشتریان شرکت ساخته شده‌است. توسعه دهندگان این پروژه به دنبال بهبود زنجیره تأمین و مدیریت چرخه حیات محصول، از طریق استفاده از فناوری توزیع شده (DLT) هستند.

این پلتفرم قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد که آن را برای مشاغل متقاضی ارتقاءدهنده پروتکل و فرآیندهای تجاری ایده آل می سازد.در حالی که سایر سیستم‌های موجود مقدار زیادی داده را جمع آوری می‌کنند اما این داده‌ها به روشی بهینه منتقل نمی‌شوند.

ارز وی چین و یا VET چیست؟

توکن وی چین از الگوریتم اجماع اثبات سهام پیروی می‌کند. پلتفرم وی چین قصد دارد به یک پلتفرم پیشرو برای عرضه اولیه سکه (ICO) و انجام معاملات بین دستگاه‌های متصل به اینترنت‌ اشیا (IoT) تبدیل شود. هدف آن همچنین ایجاد یک پلتفرم اکوسیستم تجاری توزیع شده است تا جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش با سرعت بالا را فراهم کند.

به عبارت دیگر هدف وی چین این است که کارآیی، قابلیت ردیابی و شفافیت زنجیره های تأمین افزایش یابد در حالی که هزینه‌ها کاهش می‌یابد و کنترل بیشتری در دست کاربران قرار می‌گیرد. همچنین این بلاکچین خواستار ساده‌سازی این فرآیند‌ها و جریان اطلاعات برای زنجیره‌های تأمین پیچیده از طریق استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) است.

مدل اقتصاد دوتوکنی

وی چین از یک سیستم دوتوکنی مشابه بلاکچین نئو (NEO) استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، از یک توکن خاص (VTHO) برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها استفاده می‌کند. توکن وی چین (VET) که یک نوع پول هوشمند است، به عنوان توکن اولیه برای انتقال ارزش بین حساب‌ها در یک بلاک چین کار می‌کند. نقش و جایگاه یک کاربر روی این شبکه، به میزان توکن ویچین او بستگی دارد. این قابلیت نقش مهمی در آینده وی چین دارد.

هر کدام از دو توکن این بلاکچین دارای قیمت و آینده‌ای منحصر به فرد هستند. پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله ارز وی چین مراجعه کنید.

تاریخچه بلاکچین وی چین

تیم اصلی وی چین شامل 4 مدیر عامل می باشد. در ابتدا وی چین وابسته به یکی از بزرگ ترین شرکت های بلاک چین کشور با نام BitSe بود. این تیم دارای 150 کارمند قدرتمند است که در میان خود مدیران معتبر و با استعدادی پرورش داده است.

سانی لو یکی از مدیران ارشد اطلاعات این تیم است، کار اصلی سانی راه اندازی آی تی و پروژه های سیستم اطلاعاتی برای برند ها است. همانطور که در ابتدای این مقاله بیان نمودیم ، پلتفرم ارز دیجیتال وی چین در سال 2016 راه اندازی شد . از جمله بنیان گذاران این ارز دیجیتال می توان به سانی لو Sunny Lu ، اشاره کرد که این فرد یک مدیر IT است .

با توجه به اینکه وی چین از ژوئن 2016 راه اندازی شده است، یکی از قدیمی ترین سیستم عامل های اختصاصی زنجیره تامین بلاکچین در بازار است.

کلام پایانی

با استفاده از وی چین می توان هر کالایی را در زنجیره تامین رهگیری کرد و همچنین از کیفیت و سلامت محصول نیز مطلع شد. مشارکت های این پلتفرم با شرکت های برتر موجب افزایش کاربران آن ها شده است. چنانچه وی چین پیشرفت خود را به همین سرعت ادامه دهد می تواند به یکی از بزرگ ترین پلتفرم های ارز دیجیتال تبدیل شود.

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

همانطور که می‌دانید دومین رمزارز بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم است که دارای بلاکچین اختصاصی است. بلاکچین اتریوم همواره در حال بروزرسانی شبکه خود است. در این بین بعد از آخرین بروزرسانی، کارمزد انتقال اتریوم و یا همان گس فی به شدت افزایش یافت و کار را برای کاربران در این شبکه دشوار کرد.

در این مقاله توضیحی پیرامون گس فی خواهیم داد.

کارمزد انتقال اتریوم چیست؟

کارمزدهای گس (gas) اتریوم نشان دهنده هزینه لازم برای راه‌اندازی شبکه و انجام تراکنش‌ها در آن است. تمام تراکنش‌های اتریوم دارای کارمزدی هستند که باید به‌صورت گس پرداخت شود.

هزینه کارمزد گس متفاوت است و توسط ماینرها (استخراج‌کنندگان) باتوجه‌به عرضه و تقاضای فعلی تعیین می‌شود. کارمزد گس اتریوم به موارد زیر بستگی دارد:

  • تقاضای فعلی برای گس
  • تقاضای توان محاسباتی برای پردازش قراردادهای هوشمند
  • تعداد کل تراکنش‌ها
  • اندازه قرارداد هوشمندی که می‌خواهید اجرا شود.

نحوه‌ محاسبه‌ کارمزد گس اتریوم

اتر(ETH) سوخت شبکه‌ی اتریوم است. زمانی‌که توکنی می‌فرستید، با قراردادی هوشمند تعامل می‌کنید، اتریوم می‌فرستید یا هر کار دیگری روی بلاک‌چین انجام می‌دهید، باید برای انجام محاسبات؛ مبلغی را پرداخت کنید. این پرداخت برحسب گس، محاسبه شده و با اتر پرداخت می‌شود.

هزینه‌ی کل تراکنش برابر است با حد گس × قیمت گس

از نظر کمی فنی‌تر، گس یک واحد اندازه‌گیری است که مقدار هزینه لازم برای انجام محاسبات مربوط به یک اقدام خاص در اتریوم مانند ارسال اتریوم، معامله کردن یک توکن دیفای، ایجاد توکن غیر مثلی (NFT)، یا ایجاد یک قرارداد هوشمند را نشان می‌دهد.

شاید این سؤال به ذهنتان برسد که اصلاً چرا کارمزد گس وجود دارد؟ در واقع این کارمزد نقش مهمی در عملکرد کارآمد اتریوم دارد چرا که از انجام شدن تراکنش‌های اسپم جلوگیری می‌کند و همچنین از آن برای پرداخت پاداش به ماینرها (و به زودی به استیک کنندگان در اتریوم ۲) در ازای تأمین امنیت شبکه استفاده می‌شود.

لایه دوم اتریوم

انتقال اتریوم به وسیله برنامه‌های لایه دوم مانند آربیتروم یا پالیگان هرمز بسیار ارزان‌تر از انجام تراکنش روی زنجیره در شبکه اصلی است. در زمان ترجمه این خبر کارمزد هر تراکنش اتر با استفاده از پالیگان هرمز، حدود ۰.۲۵ دلار هزینه دارد.

این در حالی‌ست که کارمزد پرداختی در پلت‍فرم Loopring با راه‌حل لایه دوم Zkrollup در حدود ۰.۷۴ دلار است. علاوه‌بر این انجام تراکنش در Zksync حدود ۱.۰۳ دلار و در آربیتروم وان (Arbitrum One) ۴.۲۱ دلار هزینه دارد. همچنین انجام تراکنش با استفاده از اپتمیسم (Optimism) که یک رول‌آپ متناسب با ماشین مجازی اتریوم است، حدود ۴.۳۱ دلار هزینه دارد.

برای کاهش هزینه انتقالف پیشنهاد می‌کنیم مقاله کارمزد انتقال اتریوم را به صورت کامل مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهید.

 

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

ارز ape صریحاً به توکن‌های غیرقابل تعویض گران‌ قیمت در بازار ارزهای دیجیتال مرتبط است، و به شدت با Yuga Labs، شرکتی که مالکیت میمون‌های Bored را مدیریت می‌کند، درگیر است. اما یک کمپین بازاریابی به دقت هماهنگ شده برای جدا کردن ApeCoin از هر یک از شرکت‌های معمولی دردسرهای زیادی را متحمل شده است.

ارز ape چیست؟

ارز دیجیتال اِیپ کوین به عنوان نماد حکومتی و ابزاری BAYC یک پروژه NFT آزمایشگاه یوگا که دارای 10000 اثر هنری میمون بی‌ حوصله است عمل می‌ کند. بنیاد اِیپ که به اِیپ کوین قدرت می‌ دهد توسط DAO اِیپ کوین نظارت و مدیریت می‌ شود که هدف آن تضمین حاکمیت با رشد جامعه می باشد. بنابراین دارندگان اِیپ کوین به رای دهندگان در DAO تبدیل می شوند که بنیاد به عنوان تسهیل کننده برای آن عمل می کند.

این یک پروژه منبع باز است که در خدمت اقتصاد وب 3.0 است که در آن صاحبان محتوای مبتنی بر وب خود خالقان هستند. این شامل آثار هنری دیجیتال، موسیقی، ویدئوها، فایل‌ های GIF، آیتم‌ های درون بازی و... است. امکانات تأثیر بلاکچین بر فرهنگ آنقدر بی‌ پایان است که هنوز نمی‌ توان همه آن‌ ها را پیش‌ بینی نمود. APE توکنی است که برای حمایت از آنچه در آینده است توسط جامعه کنترل و ساخته شده است. به نقل از وب سایت اِیپ کوین این به عنوان یک لایه پروتکل غیرمتمرکز برای ابتکارات تحت رهبری جامعه عمل می کند که فرهنگ را به سمت جهان ماوراء سوق می دهد.

ارز دیجیتال ApeCoin چگونه کار می‌کند؟

توکن APE با هدف کمک به رشد اکوسیستم ایپ ساخته شده است. این رمز ارز توسط دائو Ape Coin مدیریت شده و پشتیبانی بنیاد آن را در دست دارد. دائو ایپ کوین یک سازمان خودگردان غیر متمرکز است که تمام هولدرهای این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی آن شرکت کنند. در واقع هولدرها نسبت به نحوه تخصیص سرمایه اکوسیستم، تعیین قوانین حاکمیتی، انتخاب پروژه‌ها، شراکت‌ها و موارد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند. پس از رای‌دهی اعضای دائو نسبت به طرح‌های پیشنهادی، بنیاد ایپ اجرای این تصمیمات را پیگیری می‌کند.

بنیاد ایپ در واقع خادم حقوقی سازمان مستقل غیرمتمرکز این اکوسیستم است و رشد و توسعه ارز ApeCoin به صورتی عادلانه و غیرانحصاری را تسهیل می‌کند. در این بنیاد، شورای ویژه‌ای به نام بورد (Board) وجود دارد. وظیفه این شورا حصول اطمینان از پیاده‌سازی چشم‌انداز جامعه است. شورای بورد از 5 عضو از جامعه کریپتو و فنی شامل هم‌بنیان‌گذار ردیت، الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) تشکیل شده است. اعضای اولیه این شورا به عنوان یک نهاد غیر متمرکز، تا پیش از رای‌دهی هولدرهای ارز ایپ کوین نسبت به اعضای جدید آن به صورت سالانه، به مدت 6 ماه در این راستا خدمت خواهند کرد.

اکوسیستم ایپ از 3 مجموعه منحصر به فرد NFT تشکیل شده‌است که عبارتند از:

1- بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club)

2- میوتنت ایپ یات کلاب (Mutant Ape Yacht Club)

3- بورد ایپ کنل کلاب (Bored Ape Kennel Club)

هر کدام از این مجموعه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند که انتظار می‌رود در آینده رشد چشمگیری در قیمت آن‌ها ایجاد شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارز ape به مقاله ان مراجعه کرده و بر اساس سرمایه خود، یکی از مجموعه NFTها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

کلام پایانی

به عنوان یک توکن غیرمتمرکز، رمزارز ایپ می‌تواند به طور بالقوه توسط طیف وسیعی از مشاغل و پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. و این هدف ApeCoin DAO است: هرچه مفیدتر باشد، به طور بالقوه ارزشمندتر می شود. با توجه به اینکه صنعت Web3 هنوز به طور در روزهای اولیه است، دارندگان APE فقط می توانند امیدوار باشند که این روش به یک روش پرداخت محبوب برای متاورس تبدیل شود.

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

ارز مینی فوتبال یکی از جدیدترین میم کوین‌هایی است که به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده‌است. این میم کوین دنبال جذب هواداران فوتبال و دوج کوین به خود است. تیم مدیریت مینی فوتبال بر این اعتقاد دارد که هواداران فوتبال و دوج کوین قدرت بسیار زیادی را دارند و در صورتیکه دور یکدیگر جمع شوند، می‌توانند قدرت بسیار زیادی را بدست آورند.

محصولات پلتفرم مینی فوتبال

در حال حاضر پلتفرم مینی فوتبال یک محصول با نام فوتبال فانتزی دارد. در این بازی شما باید یک تیم با استفاده از بازیکنان لیگ برتر انگلیس بسازید. هر هفته با توجه به بازی‌های لیگ انگلستان، بازی‌ها برگزار می‌شود و عملکرد بازیکنان به عملکرد واقعی آن‌ها بستگی خواهد داشت.

امتیازی که بازیکنان در پایان هر هفته کسب می‌کنند، با توجه به گلزنی، پاس گل، دقایق بازی و کلین شیت (برای دروازه‌بانان) محاسبه می‌شود. کاربران مینی فوتبال می‌توانند در فئتبال فانتزی، لیگ مخصوص به خود را بسازند و با دوستان و خانواده‌شان به رقابت بپردازند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارز مینی فوتبال و محصولات این پلتفرم، به مقاله آن مراجعه کنید.

کیف پول های مینی فوتبال

ارز دیجیتال مینی فوتبال را می‌توانید در کیف پول‌های مطرح ارزهای دیجیتال به شرح زیر نگهداری کنید:

قیمت ارز مینی فوتبال

 

ارز مینی فوتبال؛ به تازگی وارد بازار رمزاررزها شده‌است و در همین مدت توانسته پامپ قیمتی خوبی داشته باشد. این توکن با نماد MINIFOOTBALL توانسته تنها در طی یک هفته اخیر بیش از هزار درصد رشد قیمتی را کسب کند و حجم معادلات روزانه آن به ۱۰ میلیون دلار نیز برسد.

تعداد واحدهای مینی فوتبال 100P یا 100,000,000,000,000,000 است! در پیش بینی سایت دیجیتال کوین پرایس، قیمت توکن مینی فوتبال برای پایان سال 2021، عدد 0.0000000007 دلار برآورد شده است. این سایت می‌گوید که قیمت این توکن در پایان سال 2025 برابر 0.0000000014 دلار خواهد بود.

کلام پایانی

همانطور که ذکر کردیم، ارز مینی فوتبال به تازگی وارد بازار شده و هنوز جای رشد دارد. اما به شما توصیه می‌کنیم که پیش از خرید این ارز دیجیتال، مقاله آن را در لینک بالا به صورت کامل مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید آن کنید.

 

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال علاقمند باشید، احتمالا نام پلتفرم انکر را شنیده‌اید. ارز انکر (ANKR) نیز توکن بومی این پلتفرم به شمار می‌رود. این پلتفرم دارای زیرساخت وب 3 است که برای استیکینگ در پروژه‌های دیفای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای درک بهتر پروژه انکر پیشنهاد میکنیم مقاله دیفای را مطالعه کنید و سپس در این مطلب با ما همراه باشید.

ارز انکر چیست؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ارز انکر توکن بومی پلتفرم انکر است. این ارز دیجیتال دارای استاندارد ERC-20 است که در بلاکچین اتریوم کار می‌کند و کاربران قادرند آن را در طیف گسترده‌ای از کیف پول ارزهای دیجیتال، از سخت افزاری تا نرم افزاری، ذخیره کنند.

اگر در رابطه با بلاکچین اتریوم و یا استاندارد این توکن سوال دارید، پیشنهاد می‌کنیم به لینک مقاله مراجعه کرده و اطلاعات کافی در این رابطه را کسب کنید.

از ارز دیجیتال انکر ANKR می‌توان برای پرداخت هزینه خدمات در پلتفرم آن، مانند استقرار نود استفاده کرد. به علاوه، این ارز دیجیتال به عنوان مشوقی برای شرکت کنندگان شبکه عمل می‌کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای و کسب اطلاعات در رابطه با آینده ارز انکر، به مقاله آن مراجعه کنید.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال انکر چه کسانی هستند؟

پلتفرم ارز دیجیتال انکر در سال 2017 در دانشگاه برکلی کالیفرنیا راه‌اندازی شد و در حقیقت یک پلتفرم محاسباتی بود که از فناوری بلاکچین برای عملکرد خود، استفاده می‌کرد.

  • "سانگ" بنیان‌گذار این ارز دیجیتال است که به عنوان مهندس در خدمات وب آمازون فعالیت می‌کرد. همچنین، بنیان‌گذار دیگر آن "Ryan Fang" بانکدار سرمایه‌گذاری در Morgan Stanley فعالیت داشته‌است.
  • سانگ در سال اول تحصیل خود در سال 2014، Ryan Fang را با مفهوم بیت کوین و بلاکچین آشنا کرد.
  • در آن دوره وی موفق شد که فانگ را به خرید 22 بیت کوین راضی کند.
  • این 22 بیت کوین خریداری شده، تبدیل به سرمایه اصلی برای ایجاد پروژه انکر شد.
  • آنها با هم به پتانسیل بازار به منزله زیرساختی که می‌تواند نوآوری جهانی را تحریک کند، اذعان داشتند.
  • این طرز فکر باعث شد که آن‌ها به ساخت بلاکچین‌های ارزان و غیرمتمرکز مشغول شوند.

ویژگی‌های پلتفرم انکر

این پلتفرم دارای ویژگی‌های متعددی است که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1-دارای الگوریتم خودکار DCCN است که از قدرت محاسبات دستگاه‌ها و مراکز داده به طور کامل و توزیع شده استفاده می‌کند.

2-برای اولین بار از سخت‌افزار قابل اعتماد استفاده می‌کند و از این طریق سطح بالایی از امنیت را تضمین می‌کند.

3-از اوراکل NOS برای ارتباط بین قراردادهای هوشمند درون زنجیره‌ای و همچنین داده‌های خارج از زنجیره استفاده میکند.

4-امنیت Data Source از طریق TLS 1.2،1.3 و Perfect Forward Security یا PFS تامین می‌شود.

5-با کمک پلتفرم انکر برای روند تکنولوژی‌هایی مانند فناوری اینترنت اشیا، نیاز به زیرساخت‌ها، خدمات و اطلاعات توزیع شده افزایش می‌یابد.

6-استخراج و اشتراک گذاری سبز (دوست محیط زیست). در واقع این پلتفرم در جهت بهبود شرایط محیط زیست کار می‌کند.

چگونه ارز انکر را خریداری کنیم؟

کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال، برای خرید ارز انکر می‌توانند به صرافی‌های معتبر داخل کشور مراجعه کنند. پلتفرم معاملاتی موربیت به تازگی در قسمت معاملات سریع، ارز ANKR را اضافه کرده و کاربران با مراجعه به وبسایت موربیت قادرند بعد از طی کردن مراحل احراز هویت، اقدام به خرید این ارز دیجیتال نمایند.

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

ارز بومی پلتفرم سوایپ با نماد ارز SXP از استفاده به عنوان کارمزد تراکنش‌ها تا استیک کردن و کسب تخفیف در پلتفرم، مزایای متعددی را برای هولدرهای خود در بازار ارزهای دیجیتال فراهم کرده‌است. پلتفرم ارز دیجیتال سوایپ به عنوان بخشی از اکوسیستم رو به رشد دیفای (DeFi)، طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

کارت اعتباری پلتفرم سوایپ (Swipe’s Visa debit card) و اپلیکیشن چند دارایی (Multi Asset) دیفای آن، به شما این امکان را می‌دهد تا مستقیما ارزهای دیجیتال خود را به ارزهای فیات، استیبل کوین‌ها و بالعکس تبدیل کنید.

نقشه راه ارز sxp

سوایپ برنامه های عمده ای را برای بهبود عملکرد SXP روی زنجیره و اپلیکیشن کیف پول Swipe برای سال 2021 در نظر گرفته است.

  • بدون حضانت، کیف پول Swipe کاملا بدون حضانت شده و کنترل کامل دارایی های نگه داری شده توسط اپلیکیشن کیف پول را به کاربران خواهد سپرد. تمامی کاربران که دارای وجوه حضانت شده هستند، تا روز یکم ماه می سال 2021 فرصت دارند تا وجوه خود را از کیف پول خارج نمایند.
  • مبادله غیر متمرکز، پلتفرم Swipe خدمتی را تحت عنوان Swipe Swap معرفی خواهد کرد که مبادله دارایی های دیجیتال روی زنجیره و ایجاد نقدینگی را به صورت بومی در داخل اپلیکیشن ممکن خواهد کرد.
  • سرویسی تحت عنوان Venus به صورت بومی در داخل اپلیکیشن معرفی خواهد شد که راهی را برای کاربران به منظور دریافت سود از ارزهای دیجیتال ذخیره شده و بدون استفاده خود فراهم می نماید.

برنامه های آینده Swipe شامل ایجاد کمپین هایی ایر دراپ یا توزیع ارز رایگان به منظور بهبود آگاهی جامعه کاربران و نیز جذب کابران بیشتر، ایجاد مشارکت های بیشتر با بازیگران اصلی این حوزه، میزبانی رویدادهای آنلاین و محلی، ارتباط مداوم با جامعه کاربران از طریق شبکه های اجتماعی، میزبانی رویدادهای مشترک بازاریابی با صرافی Binance، انجام ملاقات و جلسه های مجازی، افزودن پشتیبانی برای ارزهای دیجیتال بیشتر، ایجاد مشارکت های معنا دار تر، راه اندازی کارتهای اعتباری برای قاره های آسیا و آمریکا، ایجاد گروه های تلگرامی بیشتر با پشتیبانی از زبان مادری کاربران ناحیه های مختلف، انجام برنامه های ارجاع هستند.

توکن سوزی و ارزش روزافزون ارز sxp

کل عرضه توکن SXP در حدود ۳۰۰ میلیون است. وقتی از SXP برای پرداخت کارمزدهای درون اکوسیستم آن استفاده می‌شود، ۸۰٪ از توکن‌های مورد استفاده برای پرداخت آن کارمزدها توسط یک قرارداد هوشمند سوزانده می‌شود. این کار ارزش توکنSXP را بالا می‌برد. با این حال، اینکار تا رسیدن به ۱۰۰ میلیون توکن ادامه دارد. از آن زمان به بعد توکن‌های جدید فقط برای ارائه پاداش به برخی از شرکت‌کنندگان در اکوسیستم استفاده می‌شود. برای دسترسی به محصولات مختلف سوایپ از جمله پروتکل‌های دیفای در شبکه آن، حداقل ۱ توکن SXP مورد نیاز است.

ارز sxp چیست؟

ارز sxp یک ارز دیجیتال است که به عنوان یک توکن ERC20 بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. از این توکن برای پرداخت کارمزد محصولات مختلف در اکوسیستم سوایپ استفاده می‌شود.

توکن SXP برای دستیابی به رده‌های بالاتر دبیت کارت‌های Swipe لازم است و همچنین می تواند برای پرداخت‌های انجام شده با دبیت کارت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که شبکه Swipe راه اندازی شد، SXP برای کنترل پروتکل‌های مختلف در اکوسیستم دیفای آن استفاده می‌شود و برای افزایش امنیت شبکه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام پایانی

اکوسیستم Swipe شامل طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات است که همگی به نوعی از ارز دیجیتال SXP بهره می‌برند. پلتفرم Swipe در نظر دارد تا با بهره گیری از کارت اعتباری خود، ارزهای دیجیتال را در استفاده روزمره مفیدتر و در دسترس‌تر کند. خدمات گسترده این پلتفرم و مدل تورم زا توکن این پروژه، دلایلی خوبی را جهت در نظر گرفتن این رمز ارز برای سرمایه گذاری در سال جدید میلادی به ارمغان آورده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این پلتفرم و نحوه استیک و کسب درآمد از طریق ارز sxp، به لینک مربوط مراجعه کنید.

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

پلتفرم‌های بازی و سرگرمی از دیرباز جایگاه مهم و تاثیرگذاری در زندگی افراد داشته‌است. با گسترش روزافزون بازار ارزهای دیجیتال، بازی‌های کسب درآمد نیز جایگاه بهتر و بیشتری در زندگی افراد پیدا کردند. یکی از این بازی‌ها، گالا نام دارد. همزمان با پیشرفت فناوری بلاک‌چین و روی کار آمدن و توسعه توکن‌های غیرمثلی (NFT)، این توکن‌ها بدل به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در بازی‌ها شدند.

در ادامه توضیحاتی پیرامون این بازی ارائه خواهیم داد.

بازی گالا چیست؟

هدف اصلی بازی گالا آن است که صنعت بازی‌ها را با دادن کنترل کامل بازی به بازیکنان آن، به جهتی متفاوت هدایت کند. مأموریت بازی بلاکچینی Gala آن است که بازی‌هایی بسازد که شما واقعا بخواهید آنها را بازی کنید.

این پروژه قصد دارد تا این حقیقت را که بازیکنان می‌توانند صدها دلار را برای دارایی‌های درون بازی خرج کنند و همچنین ساعت‌های بی‌شماری که برای بازی‌کردن صرف می‌کنند را تغییر دهد. چرا که تمام این‌ها را می‌توان تنها با یک کلیک از آن‌ها گرفت. این بازی برنامه دارد تا با کمک فناوری بلاکچین، کنترل بازی‌ها و دارایی‌های درون بازی را به بازیکنان دهد و تفکر مبتکرانه را مجددا به بازی‌ها معرفی کند.

بنیان‌گذاران Gala Games

بازی گالا و ارز دیجیتال GALA توسط اریک شیرمیر (Eric Schiermeyer) تاسیس شد. وی همچنین هم‌بنیان‌گذار Zynga، یک شرکت اجتماعی و بازی‌های موبایلی محبوب بوده است. تحت رهبری آقای شیرمیر، شرکت Zynga محصولات محبوبی مانند پوکر، مافیا وارز و فارم‌ویل را منتشر کرد.

آقای شیرمیر که به کار کردن روی بازی‌های بسیار خلاقانه شهره است، پلتفرم بلاک چینی Gala Games را در ژوئیه 2019 (تیر 98) عرضه کرد تا یک شبکه گیمینگ مبتنی بر بلاک چین را ساخته و مالکیت بیشتری از بازی‌ها را به بازیکنان ارائه کند.

از کجا می‌توان توکن GALA را خریداری نمود؟

از آگوست 2021، شما قادر هستید که توکن بازی بلاکچینی و ارز دیجیتال گالا (Gala) را به‌راحتی خریداری کنید. مکان‌هایی که این توکن را دارند نیز شامل: Sushiswap، Gate.io، Uniswap V3، KuCoin و Bitrue می‌شوند.

اگر می‌خواهید دررابطه با چگونگی آغاز خرید این ارزهای دیجیتال نیز یاد بگیرید، با ما همراه باشید تا در این قسمت، راهنمای گام به گام خرید GALA را در اختیار شما قرار دهیم. قیمت کنونی GALA حدود 0.05 دلار است و در کوین مارکت کپ نیز در رتبه 235 قرار دارد. همچنین این توکن در زمان نگارش این مقاله حدود 136.21 درصد، افزایش یافت.

امنیت بازی گالا

امنیت شبکه به عهده مجموعه‌ایی از نودهای بنیانگذاران است. این شبکه دارای حداکثر ۵۰۰۰۰ نود بنیانگذار است که برای تایید معاملات بازی و ایمن کردن شبکه هستند. کاربرد دیگر این گره‌ها این است که می‌توانند در مورد اینکه کدام بازی‌ها منتشر شوند تصمیم‌گیری کنند و رای دهند.

با خرید یک حساب کاربری و نصب آن بر روی کامپیوتر خود، می‌توانید یک گره را اجرا کنید. سیستم پاداش دهی اپراتور‌های GALA براساس امتیاز‌ها است. اجرای یک گره به مدت حداقل شش ساعت در یک چرخه ۱ امتیاز به دست می‌آورد، در حالی که مراجع که گره‌ها را حداقل به مدت شش ساعت اجرا می‌کنند ۰، ۱ می‌شوند تمام نقاط در لحظه توزیع جمع می‌شوند و GALA بین این نقاط تقسیم می‌شود.

کلام پایانی

هدف اکوسیستم گالا گیمز استفاده از قدرت فناوری بلاک‌چین برای دادن مالکیت حقیقی دارایی‌های دیجیتال به گیمرهاست. تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال گالا با هدف توسعه بازی‌های جذاب وراد این حوزه شده‌اند.

طراحی شبکه نودهای منحصر به فرد این پروژه و سهیم کردن آن‌ها در برخی تصمیمات حاکمیتی، بخشی از تمرکز را از این اکوسیستم می‌زداید. حال باید منتظر کاند و دید آیا گالا گیمز می‌تواند به رونین دیگری در عرصه بازی‌های بلاک‌چینی تبدیل شود.

اگر شما هم به کسب درآمد از طریق سرگرمی و بازی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام بازی گالا، به لینک آن مراجعه کنید.

  • حمیدرضا اربابی