موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تتر چیست؟

ارز تتر با نام اختصاری USDT رمز ارزی است با پشتوانه دلار آمریکا. ایده توسعه و صدور این ارز دیجیتال این است که قیمت تتر همواره نسبت به سایر دارایی ها ثابت بوده (1 دلار) و به تبع، نوسانات بازار شامل حال آن نمی شود. 

ارز دیجیتال USDT در سال 2015 به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد و از نظر تئوری قیمت هریک تتر، به ارزش 1 دلار محاسبه می شود. براساس داده های کوین مارکت کپ، درحال حاضر 4.7 میلیارد تتر در گردش بازار قرار دارد. 

گزارش صنعت ارزهای دیجیتال درمورد استیبل کوین تتر چنین است: هدف و سابقه! وقتی عمیقا به مفهوم ثابت بودن ارزش تتر فکر کنید، به راحتی به این نتیجه می رسید که چیزی به نام پول با ارزش ثابت وجود نداشته و نخواهد داشت.  حتی دلار و یورو کهدر دسته قدرتمند ترین ارزهای فیات قرار دارند، دائما در معرض تورم قرار دارند، با این حال به دلیل نوسانات جزئی در ارزش آن ها، سال هاست که مردم، ازاین ارزها در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. 

 


تاریخچه ارز دیجیتال تتر

نوسانات بیشمار روزانه که در بازار ارزهای دیجیتال شکل می گیرند، آن ها را از مسیر اصلی بازار دور می کنند. با این وجود که همین نوسانت هستند که رمز ارزها را به عنوان یک ابزار برای کسب درآمد تبدیل کرده اند، ناپایداری قیمت آن ها، استفاده روزانه از این دارایی ها را امری غیرمنتطقی و حتی غیرممکن ساخته است.

ارزهای دیجیتال در زمانی به بحث اصلی رسانه ها تبدیل شدند که وبسایت جاده ابریشم در دارک وب، از این ارزها به عنوان فرمی از پرداخت استفاده نمود. باوجود این که وبسایت خرید و فروش مواد مخدر جاده ابریشم، کمی پس از آغاز فعالیت توسط مقامات قانونی تعطیل شد، بسیاری از کاربران، از ارزهای دیجیتال به عنوان فرمی از سرمایه گذاری استفاده نمودند.

پس از این داستان، اکثر بانک ها و موسسات مالی شروع به تحلیل ماهیت ارزهای دیجیتال کرده و هرکدام در این باره نظری دادند. درنهایت همگی به این نتیجه رسیدند که نوسانات بیشمار رمزارزها می تواند به شکل یک شمشیر دولبه باشد و برای رفع این مشکل و همچنین ورود ارزهای دیجیتال به جریان اصلی بازار، باید دارایی ای یافت شود که با این نوسانات مبارزه کند. درست در همین نقطه بود که استیبل کوسن تتر به دنیا معرفی شد.

 تتر یک استیبل کوین و یا ارز دیجیتال پایدار است. این ارز پایدار با این هدف ایجاد شد که کاربران بازار رمز ارزها را بر آن دارد که به جای نگه داری دارایی های دیجیتال در دراز مدت، آن ها را در بازه های کوتاه زمانی مبادله کنند. بنابراین به زبان ساده تتر را می توان یک رمز ارز با قیمت ثابت تعریف کرد که با پشتوانه ارز فیات دلار آمریکا خرید و فروش می شود. 


اهمیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال 

ارز دیجیتال تتر از این نظر حائز اهمیت است که به وسیله آن، مبادلات رمز ارزی روزانه توسط تریدرها شکل می گیرد. بدون وجود یک ثبات نسبی در قیمت ارز، فروشندگان ریسک خرید و فروش کالا با ارزهای دیجیتال را به جان نمی خرند. باوجود این که ارزهای دیجیتال معروفی چون بیت کوین، اتریوم و لایت کوین، پذیرش عمومی بالاتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارند، نوسانات بی شمار در بازار این ارزها، استفاده روزمره از آن ها را محدود نموده است. 


مزیت اصلی ارز دیجیتال تتر

یکی از مزایای اصلی تتر برای بازار ارزهای دیجیتال و افزایش پذیرش عمومی این عرصه که هیچ یک از رقیبان آن نتوانستند آن را فراهم کنند، تبدیل ارزهای فیات به رمز ارز، بدون تغییر در ارزش دارایی است که این امر میزان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را افزایش داده است.


بلاکچین تتر

تتر یک استیبل کوین و یا ارز دیجیتال پایدار است که ارزش آن معادل یک دلار است. استیبل کوین تتر توسط کمپانی tether limited و در بلاکچین Omni  صادر شده است. 

 

دلار تتر


قیمت تتر

همانطور که گفته شد، استیبل کوین تتر در ابتدا بر روی بلاکچین omni صادر و توزیع شد. هریک توکن تتر، دارای نسبت 1 به 1 با ارز فیات دلار است که این امر، ترید ارزهای دیجیتال در زمان نوسان را برای کاربران آسان کرده است. 

به عنوان مثال فرض کنید که شما مقداری بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری را در دست دارید. در زمانی که بازار در حال ریزش است، و شما نمی خواهید بیت کوین خود را به ارز پر ریسک تر دیگری تبدیل کنید، می توانید به راحتی آن را به تتر تبدیل کرده و در کیف پول خود نگه دارید تا در پایان ریزش، بتوانید مقدار بیشتری بیت کوین خریداری کنید. 

در همین راستا گفتنی است که هم تکنون دلار تتر در بلاکچین های دیگری از جمله اتریوم و ترون نیز صادر می شود.


کیف پول ارز دیجیتال تتر

گفته شد که تتر در بلاکچین های متفاوتی صادر می شود. بنابراین بسته به نوع تتری که خریداری کرده اید، کیف پول های متفاوتی به کار می روند. به عنوان مثال اگر تتر خود را از طریق بلاکچین اتریوم به دست آورده اید، باید توجه کنید که کیف پول دریافتیتان، متناسب با بلاکچین اتریوم و توکن های erc20 باشد. 

بیشتر بدانیم: همه چیز درباره کیف پول های دیجیتال.

 

خرید و فروش تتر در ایران


خرید و فروش تتر در ایران

نظر بر این که بسیاری از صرافی های خارجی کشور ایران را در لیست تحریم های خود گذاشته اند، استفاده از صرافی های داخلی به منظور خرید و فروش تتر، منطقی تر و به صرفه تر است. از این رو پیشنهاد می شود که برای خرید تتر، به وبسایت موربیت مراجعه کرده و با امنیت کامل معامله خود را به انجام برسانید.

 

خرید و فروش تتر در موربیت


چگونه از موربیت تتر بخرم؟

ابتدا بر روی کلید ثبت نام کلیک کرده و وارد صفحه مورد نظر شوید. 

 

شماره موبایل و کد امنیتی را واره کنید. 

 

کد امنیتی  SMS شده را درج کنید.

 

وارد حساب کاربری شوید و با انتخاب کلید ویرایش، اطلاعات خود را به دقت وارد کنید. این اطلاعات شامل مشخصات شخصی، حساب بانکی و در نهایت احراز هویت میباشد. 

 

پس از تکمیل حساب کاربری، اطلاعات شما به ادمین وبسایت ارجاع داده میشود. ادمین پس از بررسی از صحت اطلاعات حساب کاربری، با شما تماس گرفته و اطلاعات را بار دیگر با شما چک کرده و نقص های احتمالی مدارک را برطرف میکند. به علاوه در طی این تماس، هشدار های لازم جهت فعالیت در این حوزه بازگو شده و نحوه محافظت از حساب کاربری به شما آموزش داده میشود. 

 

پس از بررسی کامل اطلاعات، حساب شما توسط ادمین تایید شده و شما میتوانید معاملات خود را آغاز کنید. 

 

پس از باز شدن حساب کاربری، شاهد سه کادر در بالای صفحه میباشید .کادر سمت راست مربوط به واریز و برداشت بیت کوین از کیف پول موربیت شما میباشد .با کلیک برروی کلید واریز، یک  QR کد بر روی صفحه نمایان میشود که این کد ،نشانگر آدرس عمومی کیف پول موربیت شماست و شما میتوانید با استفاده از این کد، از کیف پولهای دیگر، به والت موربیت خود بیت کوین واریز کنید.   


 

در قسمت برداشت نیز شما میتوانید با وارد کردن آدرس کیف پولهای دیگر، دارایی خود را به سایر والتها انتقال دهید. کارمزد دریافتی نیز با توجه به مبلغ بیت کوین انتقال یافته، متغییر میباشد.   




کادر وسط مربوط به شارژ ریالی حساب شما بوده که به وسیله آن میتوانید فقط و فقط با استفاده از حساب بانکی مخصوص ،که در بخش اطلاعات حساب کاربری ثبت کردهاید، واریز و برداشت انجام دهید. درصورت درخواست برداشت وجه از حساب موربیت، مقدار درخواست شده به شماره شبا شما واریز میگردد.  


  
در قسمت پایین صفحه، کادر خرید و فروش را مشاهده میکنید که در این قسمت میتوانید به منظور خرید یا فروش، مبلغ و میزان بیت کوین درخواستی خود را درج کنید. بسته به مبلغ درج شده، درخواست شما در بخش سفارشات خرید یا فروش ظبقه بندی میشوند و سیستم به صورت اتوماتیک، خریدار و فروشنده را به هم وصل میکند و تراکنش انجام میشود. 

 

در همین بخش یک کلید خرید فوری را مشاهده میکنید که این کلید هم برای خریداران مورد استفاده بوده و هم برای فروشندگان .هدف از اعمال این کلید، خرید و فروش آنی رمز ارز توسط کاربران میباشد. با انتخاب گزینه فوری، سیستم بلافاصله تمام مبالغ درخواستی در قسمت سفارشات را انتخاب کرده و وجه درخواست شده را برای شما خرید و فروش میکند.

  
  
در قسمت پایین صفحه، بخش سفارشات فعال وجود دارد که درخواست های شخصی شما در آن درج شده و شما میتوانید به راحتی آن را حذف و یا اضافه کنید. 


 

و در آخر، به خاطر داشته باشید که پیش از شروع معاملات، قوانین مربوط به وبسایت و میزان کارمزدهای دریافتی را مطالعه کرده و با اطمینان کامل و رضایت تام، فعالیت خود را آغاز نمایید.

  • حمیدرضا اربابی