موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ارز دیجیتال ICP چیست؟

همه روزه ارزهای دیجیتال زیادی متولد می‌شوند و اهداف تازه‌ای در حوزه‌های مختلف دیجیتال برای خود تعریف می‌کنند. در این ‌بین ارز دیجیتال ICP با هدف بالا بردن سرعت اینترنت با ظرفیت نامحدود پا به عرصه گذاشته است. 
IPC یا اینترنت کامپیوتر توانسته بعد از اتریوم و بیت کوین به عنوان سومین نوآوری در عرصه بلاک چین شناخته شود. هدف از این بلاک چین انقلابی نو در عرصه خدمات رسانی اینترنتی به کاربران این فضای بی ‌انتها است.


تاسیس ICP

 پروژه ارز دیجیتال ICP توسط دومینیک ویلیامز در سال 2016 راه‌اندازی شد و با توجه به ویژگی‌های جالبی که داشت، خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و حامیان زیادی پیدا کرد. به همین دلیل مشارکت کنندگان زیادی از اتریوم مبالغی در حدود 121 میلیون دلار برای مشارکت در این طرح سرمایه‌گذاری کردند. تمامی این تلاش‌ها نیز در سال 2021 به نتیجه نهایی خود رسید و ICP در دامنه عمومی راه‌اندازی شد. در حال حاضر اینترنتت کامپیوتر تبدیل به یک کامپیوتر جهانی غیرمتمرکز شده است و همه کدها و منابع اینترنتی در قسمت دامنه عمومی برای همه منتشر می‌شود.


ارز دیجیتال ICP و تجربه‌های وارن بافت

در حالت کلی وارن بافت به عنوان یکی از نظریه پردازان بزرگ در عرصه ثروت سازی و سرمایه‌گذاری، نظر خوبی درباره تمامی ارزهای دیجیتال ندارد. به عقیده او این ارزها فقط یک توهم ساده هستند. حتی او این تکنولوژی جدید  را با نام سم موش صحرایی معرفی می‌کند. البته این تنها یک نظر است و نمی‌توان فقط به حرف‌های وارن بافت درباره این بازار جذاب تکیه کرد. اما سخنان او در مورد نحوه سرمایه‌گذاری جالب توجه است.
از نظر وارن بافت، به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران موفق و آگاه، راهکارهای جالبی برای موفقیت در بازارهای سرمایه معرفی می‌کند. نظرات او می‌تواند به همه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، راه را نشان بدهد. از نظر وارن بافت، وقتی که دیگران برای خرید حریص هستند، تو ترسو باش و زمانی که با ترس پیش می‌روند، تو حریص باش!
منصفانه نیست که بگوییم وارن بافت تمامی این راه‌حل‌ها را برای بازارهای سرمایه و ارزهای دیجیتال مطرح کرده است؛ اما به این معنا نیست که نتوان این راه‌کارها را در این بازار اعمال کرد. روش و راهی که وارن بافت به ما می‌آموزد این است که وقتی سرمایه‌گذاران حریص هستند و می‌خواهند در قیمت‌های بالا خریدهای نامعقول را برای خود رقم بزنند، هزینه‌های زیادی را برای خود به جان می‌خرند. در این شرایط بهترین کار کنار ماندن از بازار و نظاره‌گر بودن است. در مقابل زمانی که سرمایه‌گذاران از خرید ترس دارند، فرصت مناسبی برای خرید ایجاد می‌شود و می‌تواند سودهای عالی در آینده نصیب شما کند.


تولد ارز دیجیتال ICP جف بزوس را ناراحت می‌کند!

همان‌طور که بیان شد هدف این ارز دیجیتال این است که انقلابی در اینترنت ایجاد کند و از تمرکزگرایی در آن جلوگیری شود. این موضوع می‌تواند افرادی مانند جف بزوس و یا مارک زاکربرگ را ناراحت کند، زیرا رمز ارز ICP به دنبال عمومی کردن ترافیک در وب است. 
شاید شما هم از اینکه افرادی مانند بزوس می‌توانند غول‌های صنعت وب را در دست بگیرند و ترافیک آن را کنترل کنند، عصبانی شده باشید. این موضوع درباره تمامی غول‌های این صنعت صدق می‌کند؛ به طور مثال زمانی که آمازون تصمیم بگیرد سرورهای وب سایت خود را در دست بگیرد، به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.
علاوه بر آن  بسیاری از شرکت‌های ساخته شده با این فناوری این قدرت را در دست گرفتند که برنامه نویسی وب سایت خود را به شکلی ترتیب دهند که هیچ شرکت دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. به طور مثال زمانی که رابطه بین بازی ساز ZYNGA و فیس بوک به پایان رسید، سهامدارانZYNGA  با کاهشی معادل 85 درصد در ارزش سهام خود روبرو شدند. علت این مسئله نیز این بود که فیس بوک اجازه دسترسی شرکت بازی ساز ZYNGA را به سایت خود از بین برده بود.
اما در حال حاضر اینترنت کامپیوتر با این هدف به وجود آمده است که این تمرکز را از بین ببرد و آن را تغییر دهد. هدف اصلی این است که اینترنت غیرمتمرکز شود و توان تغییر و دسترسی به آن از دست شرکت‌ها گرفته شود. به همین دلیل تیمی که پست سر ICP قرار دارد به دنبال این است که وب را غیرمتمرکز کند. این موضوع نیز می‌تواند بزرگان دنیای کامپیوتر را خشمگین کند.


آیا ایلان ماسک، ICP را از خواب زمستانی بیدار می‌کند!

رفتار بازارهای ارز دیجیتال به کار کامل بر مبنای عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. اما در این ‌بین رفتار بزرگان اقتصادی روی جزییات آن تاثیر گذار است. یکی از این افراد تاثیر گذار در این زمینه ایلان ماسک مدیر عامل تسلا است. شاید درباره رفتارهای و عملکرد این فرد روی ارزهای دیجیتال مختلف زیاد شنیده باشید و آن را شوخی بزرگی از طرف ایلان ماسک بدانید. 
اما در نظر داشته باشید که عملکرد او به طور مستقیم می‌تواند قیمت توکن یک ارز دیجیتال را به پرواز دربیاورد و یا اینکه به دره‌ها پرتاب کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که رفتارهای این افراد را به خوبی دنبال کنید و اگر می‌خواهید از این بازار سودهای بزرگ به دست بیاورید، گوش خودتان را تیز کنید و تمامی سخنان افرادی مانند ایلان ماسک را بشنوید.
موضوع این است که مدیر عامل تسلا به عنوان یکی از خودروسازان مطرح در جهان اعلام کرد که به دلایل زیست محیطی علاقه‌ای به بیت کوین ندارد و از آن برای پرداخت‌های خود استفاده نمی‌کند. همچنین بعد از مدتی کریپتو چین را تحریم کرد. این اخبار و افشاگری‌های دیگر کافی بود تا این ارزهای دیجیتال به دست و پا بیافتند و به یک‌باره با قیمت‌های صعودی خود خداحافظی کنند.
این مسئله درباره ارز دیجیتال ICP  نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. ممکن است یک روز ایلان ماسک از این ارز دیجیتال برای پرداخت‌های شرکت خود استفاده کند و قیمت آن را به پرواز دربیاورد. در نتیجه باعث شود که خرس‌های این ارز دیجیتال بیدار شده و شاید تبدیل به گاوهای خشمگین  و قدرتمند شوند.!
  اما روز دیگر نیز آن را تحریم کند و موجب افت قیمت آن شود. به همین دلیل توصیه ما را جدی بگیرید و اگر در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، رفتارهای افرادی مانند ایلان ماسک را در برخورد با این رمز ارز پیگیری کنید.

 

خرید ارز icp


ویژگی منحصر به فرد اینترنت کامپیوتر ICP

هدف این پروژه دستیابی به اینترنت عمومی است و رسیدن به این هدف می‌تواند ساز و کار امروزی اینترنت را به هم بزند. در حال حاضر اینترنت به صورت شبکه‌ای متصل عمل می‌کند، ولی خدمات و سیستم‌های آن با زیرساخت خصوصی پیش می‌رود. به عبارت دیگر شرکت‌های قدرتمندی مانند فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و... به راحتی می‌توانند در صورت نیاز خدمات خود را قطع کنند و یا آن را برای عده‌ای محدود کنند.
اما در پروژه ICP یا اینترنت کامپیوتر، هزاران فناوری پیشرفته مانند تولید کلید توزیع شده بدون تعامل یا به عبارتی  (NI-DKG) به کار رفته است. علاوه بر آن الگوریتم‌های اجماع نوین و سیستم شبکه عصبی نیز به کار گرفته شدند تا اینترنت عمومی در اختیار کاربران قرار گیرد. این مزیت ویژه به تمامی دارندگان تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند امکان می‌دهد که هویت اجزای مختلف شبکه را با کمک اینترنت کامپیوتر تأیید کنند.
اینترنت کامپیوتر با سرعتی شگفت‌انگیز در حال حرکت به سمت جلو است و تا پایان سال کشورهای بسیاری را پشتیبانی خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا یک دهه آینده بتواند به قدرتی بزرگ در تمامی جهان تبدیل شود.
این فناوری علمی جذاب سرعت جستجو در صفحات وب را به میلی ثانیه کاهش داده است و بروز رسانی در آن فقط طی 1 تا 2 ثانیه انجام می‌شود.


کاربردهای توکن ICP

 تمامی ارزهای دیجیتال با اهدافی متفاوت در حوزه دیجیتال متولد می‌شود و کاربردهایی در این زمینه دارند. در این ‌بین سرمایه‌گذاری در توکن آن می‌تواند سودهای زیادی را نصیب سرمایه‌گذاران کند. در کشورهای مختلف از این ارزها برای کاربری‌های متفاوت آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما در ایران تنها کارکرد رمز ارزها کسب سود از نوسانات قیمتی توکن آن است. این موضوع درباره ارز دیجیتال ICP  نیز صدق می‌کند.
اما از جمله کارکردهای این توکن علاوه بر سود سازی مواردی مانند تسهیل در حاکمیت شبکه، تولید چرخه برای محاسبه ICP و اهدای پاداش به مشارکت کنندگان در آن است. 

 

قیمت ارز icp


قیمت ارز دیجیتال ICP از ابتدا تا به امروز

زمانی که برای اولین بار ICP در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس وارد عرضه اولیه و عمومی شد، به یک‌باره قیمت‌های عجیبی را تجربه کرد. قیمت آن در مدت چهار ساعت از 700 دلار به 250 دلار کاهش یافت و بعد از آن به قیمت 425 دلار رسید.
بالاترین قیمت اینترنت کامپیوتر در تاریخ 20 اردیبهشت 1400 معادل 731 دلار بود و امروز قیمتی معادل با 49 دلار دارد. در حال حاضر این رمز ارز ارزشی معادل 6.3 میلیارد دلار دارد و در رتبه 20 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. همچنین سهم 0.41 درصدی از بازار را به دست آورده است.


کیف پول ICP 

در حال حاضر سه نوع کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال ICP وجود دارند و کارکرد هر کدام متفاوت از دیگری است. کیف پول گرم امکان دسترسی به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند و کیف پولی آنلاین محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر سرمایه‌گذاری زیادی در ارز دیجیتال انجام می‌دهید، بهتر است از این کیف پول استفاده نکنید. به عبارت دیگر این مدل کیف پول بیشتر مناسب سرمایه‌های کوچک است.
در مقابل، کیف پول سرد به صورت آفلاین فعالیت می‌کند و به خوبی مناسب نگهداری سرمایه‌های بزرگ است و شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سرمایه شما در امنیت کامل قرار دارد.


 خرید و فروش ICP

اگر مشتاق هستید که در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنید، راه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارند. متأسفانه بسیاری از صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی و کشور ما را تحریم می‌کنند و خدمات مناسب ارائه نمی‌دهند. برخی دیگر از این صرافی‌های خارجی نیز چندان قابل اعتماد نیستند.
اما یکی از روش‌های آسان برای دستیابی به این رمز ارز جدید و تازه متولد شده، صرافی‌های معتبر داخلی هستند. شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال ICP از پلتفرم معاملاتی موربیت استفاده کنید و با خیالی آسوده اقدام به خرید، فروش و معامله ارز دیجیتال ICP نمایید.
برای این کار کافی است به وبسایت morbit.trade  مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را طی کنید. بعد از بازگشایی حساب، وارد بازار موربیت شده و خرید و فروش ارز دیجیتال خود را آغاز کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره نیز می‌توانید با این شماره تماس بگیرید و از راهنمایی‌های موربیت استفاده کنید. 
021-91004243


کلام پایانی

در این نوشتار رمز ارز جدید و تازه متولد شده ICP یا اینترنت کامپیوتر را با هم بررسی کردیم. این بلاک چین جدید قصد دارد اینترنت عمومی را در اختیار همه قرار دهد تا شبکه‌ای ایجاد شود و میلیاردها نفر بتوانند دسترسی عمومی به تمامی اینترنت داشته باشند. اگرچه ICP راه زیادی برای پیشرفت دارد و موانع زیادی را باید پشت سر بگذارد، اما موفقیت این پروژه جدید می‌تواند دنیای فناوری را وارد عرصه جدیدی کند. به طوری که معادلات افراد و شرکت‌های بزرگی مانند جف بزوس، فیس بوک و ... با تغییرات زیادی روبرو خواهد شد. در این شرایط نیز راهی جز همراه شدن با اینترنت کامپیوتر نخواهند داشت.

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

بازار NFT بایننس چیست؟

بازار خرید و فروش NFT بایننس درواقع پلتفرمی است که به کاربران این امکان را می‎دهد که محصولات خود را توکنیزه کرده و آن‌ها را به فروش برسانند. کاربران می‎توانند NFTهای خود را هم بر روی بلاکچین بایننس و هم بر روی بلاکچین اتریوم توسعه داده و این توکن‌های غیرمثلی را بین دو بلاکچین یاد شده جا به جا کنند. این روند تنها برای سازندگان نیست بلکه خریداران و مجموعه داران آثار هنری نیز می‎توانند NFTهای مورد نظر را هم با قیمت ثابت و هم در حراجی بازار بایننس خریداری کنند. 
زمانی که فردی محصولی را در بازار NFT بایننس به فروش می‎رساند، صرافی بایننس به فرد سازنده محصول 1 درصد حق امتیاز ارائه می‎دهد. این روند حتی برای سپرده گذاران NFT بایننس نیز اجرا می‌شود. بدین معنی که اگر فردی NFT سپرده گذاری شده توسط فرد دیگر را خریداری کند، به شخص سپرده گذار 1 درصد حق امتیاز داده می‎شود. 

 

برتری بازار NFT بایننس نسبت به سایر رقبا

همانطور که می‎دانید، پیش از شروع فعالیت بازارNFT  بایننس، پلتفرم‌های بسیاری توکن غیرمثلی ارائه می‎دادند. این درحالی است که بازار NFT بایننس از اعتبار و پشتوانه بایننس استفاده کرده و علاوه بر کاربران معمولی، هنرمندان سرشناس را نیز به سمت خود جذب کرده است. 


هدف از توسعه NFT چیست؟

اگر که یک هنرمند، موسیقی دان و تولید کننده هر نوعی از محتوا هستید، NFT شما را قادر می‎سازد تا محتوای خود را به صورت محدود و در فرم دیجیتالیزه به فروش برسانید. NFT باعث می‎شود تا آثار تحت هیچ شرایطی قابل کپی برداری نباشند، درست برخلاف یک MP3 ساده و یا فرمت JPEG. 
واضح است که داشتن یک اثر هنری اصل، ارزش چندین برابری نسبت به یک اثر کپی شده دارد. حال کاری که NFT انجام می‎دهد این است که همین ارزش اثر اصل را در دنیای دیجیتال برای کاربران به ارمغان می‎آورد. به عبارت دیگر توکن‌های غیرمثلی نمایانگر حق امتیاز افراد بر روی آثار هستند. 
حال علاوه بر خود بازار، کارایی و عملکرد توکن‌های NFT روز به روز درحال گسترش است. به عنوان مثال، مسائلی چون حق امتیاز و حق انتقال اشتراکی باعث افزایش میزان کاربری این دسته از توکن ها هستند. 


ویژگی‌های توکن‌های غیرمثلی NFT

کمیابی: 

یکی از ویژگی‌های بارز توکن‌های NFT کمیاب بودن آن‌هاست. با این وجود که توسعه دهندگان قادرند تا بی‌نهایت توکن NFT تولید کنند، ترجیح می‎دهند تا از قابلیت کمیاب بودن این عرصه استفاده کرده و مقدار محدودی از آن ها را منتشر نمایند. 

منحصر به فرد:

 توکن‌های غیرقابل تعویض NFT می‌توانند به شدت منحصر به فرد باشند. به عنوان مثال توکنی که برای یک اثر هنری توسعه می‌یابد، با سایر آثار کاملا متفاوت است و از این رو می‌توان آن ها را خاص و منحصر به فرد دانست. 

غیرقابل تقسیم به واحدهای کوچکتر: 

از آنجایی که توکن‌های NFT نمایانگر یک کالا و یا پروژه دیجیتال هستند، مانند سایر ارزها ماند بیت کوین یا اتریوم قابل تقسیم به واحدهای کوچکتر نیستند. 

مالکیت تام:

تصور کنید که شما یک بازی کامپیوتر خریداری کرده‌اید. باوجود این که شما هزینه این بازی را پرداخت کرده‌اید اما مالک حقیقی آن نبوده و تنها حق استفاده از آن را دریافت کرده اید. یا یک مثال بهتر: نام کاربری و اکانت شما در اینستاگرام به شما تعلق نداشته و مالکیت آن در دست شرکت فیس بوک است. این درحالی است که بلاکچین با استفاده از قراردادهای هوشمند، کاربران را مالک حقیقی و تام توکن‌های NFT کرده و حق خرید و فروش را به کاربران ارائه می‌دهد. 

قابل معامله: 

توکن‌های غیرقابل تعویض NFT را می‌توان به راحتی و درست مانند سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کرد و یا در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره نمود. 


کاربرد توکن‌های NFT

با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض NFT می‌توان کالاهای متفاوت را توکنیزه کرده و بر روی بستر بلاکچین قرار داد. با این حال هم‌اکنون کالاها و حوزه‌هایی که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین به توکن‌های NFT تبدیل می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

NFT در حوزه موسیقی

از پروژه‌هایی که آثار هنری موسیقی خود را به NFT تبدیل کرده‌اند می توان به مینت بیس (Mintbase) و اینفی ان اف تی (InfiNFT) اشاره نمود. 

NFT در حوزه هنر

از آثار و مجموعه‌های هنری که در قالب توکن‌های NFT ارائه می‎شوند می‎توان به پروژه‌های SuperRare، Async Art و Known Orgin اشاره نمود. 

NFT در حوزه واقعیت مجازی و یا همان VR

NFT در حوزه کالاهای لوکس

NFT در حوزه املاک مجازی

هم‌اکنون پروژه‌ معروف دیسنترالند (Decentraland) در این حوزه فعالیت دارد.

 NFT در حوزه بازی

از بازی‌های رایانه‌ای توکنیزه شده با NFT می‌توان به Sorare و Gods Unchained اشاره کرد. 

NFT در حوزه اسامی دامنه‌ها 

می توان پروژه‌های Unstoppable Domains و Ethereum Name Service را در این دسته قرار داد. 

NFT در حوزه هویت کاربران 

یکی از مواردی که ممکن است در آینده بیشترین استفاده را در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض داشته باشد مسئله هویت کاربران است. درست مانند موارد دیگر، کاربران می‎توانند اطلاعات هویتی خود را توکنیزه کرده و از هویت خود محافظت کنند. 


چرا افراد NFT می‎خرند؟

چند دلیل واضح برای علاقه مردم به خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی وجود دارد. یکی از مهمترین این دلایل، علاقه مجموعه داران و کلکسیونرها به جمع آوری دارایی‌های خاص و محدود است. وقتی این دارایی‌ها در قالب دیجیتال عرضه می‎شوند، این توکن ها با موج عظیمی از مجموعه داران علاقه مند مواجه می‎شوند. 
در این میان یک سری از NFTها نیز وجود دارند که به صورت مستقیم مورد استفاده کاربران قرار می‎گیرند. به عنوان مثال NFT پلت فرم BakerySwap به کاربران کمک می‎کند تا سود سپرده گذاری خود را راحت تر برداشت کنند. و یا NFT صرافی غیرمتمرکز PancakeSwap که کاربر را قادر می‎کند در لاتاری این پلتفرم شرکت کرده و یا این توکن را با ارز بومی پنکیک سواپ معاوضه کند. 


چگونه توکن NFT بسازم؟

یکی از جذابترین ویژگی‎های بازار NFT بایننس این است که کاربران می‎توانند توکن‎های غیرمثلی خود را به راحتی در آن توسعه دهند. هم‎اکنون تنها تعداد محدودی از کاربران  قادر به استفاده از این ویژگی‎ هستند ولی در آینده نزدیک، امکان ساخت توکن NFT برای تمامی کاربران فراهم خواهد شد. تنها در طی 5 دقیقه، عملیات ساخت توکن NFT در بایننس پایان می‎یابد و محصولات توکنیزه شده کاربر در دسترس سایرین قرار می‎گیرید. توکن‎های NFT در بایننس قابل نگه داری در کیف پول‌های سازگار نیز هستند. اما برای ساخت توکن غیرمثلی در بایننس چه باید کرد؟

1. ساخت صفحه کاربری در بایننس و خرید ارزدیجیتال

پیش از شروع کار با توکن غیرمثلی، ابتدا باید یک حساب کاربری بایننس باز کنید. اگر پیش از شروع کار با NFT نیز حساب کاربری دارید دیگر نیازی به بازگشایی اکانت جدید ندارید. پس از باز کردن حساب، شما نیاز دارید تا به خرید ارز دیجیتال بپردازید. این ارزهای دیجیتال می‎توانند BNB و یا BUSD باشند.

 

چگونه توکن NFT بسازم؟

 
2. ساخت توکن NFT

بر روی گزینه Create در بازار NFT بایننس کلیک کنید. پس از این که عکس، ویدئو، موسیقی و یا فایل مورد نظر را آپلود کردید باید اطلاعات و جزییات توکن غیرمثلی خود را نیز وارد کنید. این اطلاعات می‏تواند شامل ساخت NFT به صورت تکی و یا به صورت مجموعه‌ای باشد.
پس از این که از داشتن میزان کافی BNB و یا  BUSD به منظور پرداخت کارمزد مطمئن شدید، گزینه Create را انتخاب کنید. 

 

توکن NFT بایننس


چطور NFT بخرم؟

زمانی که NFT مورد نظر خود را یافتید، نام آن را در قسمت سرچ بار وارد کرده تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید. وقتی که به صفحه NFT مورد نظر وارد می‎شوید اطلاعات کاملی را در مورد این توکن کسب می‎کنید. اگر مدل حراج را برای خرید NFT انتخاب کنید می‏توانید قیمت پیشنهادی خود را برای اثر مورد نظر وارد کنید. واضح است که قیمت پیشنهادی شما باید بیشتر از پیشنهاد نفر قبلی باشد. به منظور وارد کردن قیمت پیشنهادی در حراج باید گزینه Place a Bid را انتخاب کنید. 

 

چگونه NFT بخرم؟


حال برای خرید NFT با قیمت ثابت می‎توانید از گزینه Buy now استفاده کرده و اگر قصد دارید تا محصول را با قیمت پایین تری خریداری کنید می‎توانید بر روی گزینه Make an Offer کلیک کرده و قیمت پیشنهادی خود را وارد کنید. در صورت انتخاب گزینه پیشنهاد قیمت، فرد فروشنده قادر است که پیشنهاد شما را رد و یا قبول کند. 


چطور NFT بفروشم؟

همانطور که پیشتر گفته شد، در حال حاضر فقط کاربران خاص قادر به فروش NFT در بایننس هستند ولی در آینده این امکان برای همه فراهم خواهد شد. زمانی که NFT خود را ساختید، یا می‎توانید آن را در کیف پول خود ذخیره کنید و یا بلافاصله به فروش برسانید. لازم به ذکر است که برای فروش توکن غیرمثلی حتما لازم نیست که خودتان آن را ساخته باشید، بلکه تنها شرایط لازم برای فروش، داشتن حق امتیاز یک NFT است. 
درست مانند شرایط خرید NFT، برای فروش آن نیز می‏توانید از دو روش حراج و قیمت ثابت استفاده کنید. برای فروش، به قسمت Collection مراجعه کرده و بر روی NFT مورد نظر کلیک کنید. سپس گزینه List NFT را انتخاب کرده تا شرایط فروش را وارد کنید. 
به منظور فروش توکن غیرمثلی خود در حراج، بیشترین قیمت پیشنهادی را در بخش Highest Bid و مینیمم قیمت را در قسمت Minimum Bid وارد کنید. اگر هم که قصد فروش فوری را دارید در بخش Set Price قیمت مورد نظر خود را وارد کنید. در هر دو حالت فروش، کاربر فروشنده قادر است تا ارز دیجیتال مورد نظر به منظور دریافت هزینه را انتخاب کند. 
فروشندگان همچنین باید زمان پایان دوره NFT خود را نیز مشخص کنند. بیشترین زمان برای فروش یک توکن غیرمثلی، 30 روز است. به این نکته توجه کنید که وارد کردن اطلاعات دقیق توکن غیرمثلی، مانند مزایا، موارد کاربری و خصوصیات به یافتن آن توسط خریداران کمک می‎کند. در نهایت پس از وارد کردن تمامی شرایط، گزینه Submit را انتخاب کنید. 

 

چگونه NFT بفروشم؟


پس از اعلام درخواست توسط فروشنده، تیم بایننس درخواست را بررسی کرده و در صورت مطابقت NFT با استانداردهای بایننس، توکن فروشنده بین 4 تا 8 ساعت تایید می‏شود. در صورتی که بایننس NFT را تایید کند، بلافاصله توکن را لیست کرده و آن را برای فروش آماده میکند. 

 


میستری باکس (Mystery box) بایننس چیست؟

بخش میستری باکس و یا جعبه جادویی بازار NFT این امکان را برای کاربران فراهم می‎کند تا یک کلکسیون رندوم NFT  را دریافت کنند. مجموعه‌های NFT که در این جعبه جادویی ارائه می‎شود به چهار دسته (N) یا معمولی، (R) خاص، (SR) خیلی خاص و (SSR) خیلی خیلی خاص تقسیم می‌شوند. وقتی که کاربر این جعبه های جادویی رندوم را خریداری می‌کنند، نیازی نیست که بلافاصله آن را باز کنند، چراکه پس از خرید می‎توانند آن را به فروش برسانند. 
تمام جعبه های جادویی به قیمت خاصی به فروش می‎رسند و تنها کاری که کاربر می‎تواند برای خرید یا فروش آن انجام دهد انتخاب تعداد جعبه است. حال احتمال این که در هر جعبه چه نوعی از مجموعه NFT قرار گرفته است، در جدول زیر ذکر شده است. 
نکته: امکان بازگرداندن جعبه جادویی پس از باز شدن آن وجود ندارد با این حال کاربر قادر است که با لیست کردن NFTهای درون جعبه، آن ها را جداگانه به فروش برساند. 


ایونت (Events) در بازار NFT بایننس

در بخش Event بازار NFT بایننس محصولات هنرمندان، ورزشکاران و موسیقی دانان معروف و شناخته شده ارائه می‌‎شود. کاربران می‎توانند با مراجعه به قسمت Events در صفحه اصلی، از تاریخ و شرایط این رویدادها باخبر شوند. 


سخن آخر

یکی از مشکلات اصلی بازار NFTها، عدم وجود یک پلتفرم قابل اعتماد به منظور خرید و فروش این دسته از توکن‌ها بود، با این حال پس از این که بازار توکن‌های غیرمثلی در صرافی بایننس راه اندازی شد، بسیاری از علاقه مندان قادر شدند تا با خیال آسوده خرید و فروش‌های خود را آغاز کنند. NFT یکی از موضوعات جدید در بازار ارزهای دیجیتال است که با هدف اعمال حق امتیاز در دنیای دیجیتال خلق شده است. هم‌اکنون هیجان و هایپ سنگینی در این حوزه حکم فرما است و ادامه یافتن این روند و موفقیت صنعت NFT هنوز مشخص نیست. بنابراین اگر قصد دارید تا به چشم یک سرمایه گذاری به این حوزه نگاه کنید، به عمل آوردن تحقیقات دقیق را فراموش نکنید. 

منبع: binance academy

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

ارز دیجیتال اولترا چیست؟

طی 30 سال گذشته بازی‌های آنلاین و ویدئویی به عنوان بزرگ‌ترین صنایع روی زمین تبدیل شده‌اند. شاید برای شما هم جالب باشد که برخی از کشورها و شرکت‌های تجاری بدون داشتن بسیاری از منابع زیرزمینی و طبیعی، با فروش بازی‌های خود توانستند به ثروت‌های عظیمی دست پیدا کنند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به راوی اینترتینمنت اشاره کرد که با فروش بازی معروف و مشهور Angry Birds در سال 2016 بالغ بر 190 میلیون یورو درآمد کسب کرد.
 فناوری دیجیتال و اینترنت نیز توانسته افراد را از سراسر جهان به هم متصل کند و یک جمعه جهانی بزرگ از دوستداران بازی‌های آنلاین ایجاد کند. دراین‌بین توسعه بلاک چین‌ها و تمرکززدایی، تحول جدیدی در عرصه این بازی‌ها ایجاد کرده است. اکوسیستم Ultra کاملا بر پایه بازی قرار دارد و طی ماه‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.
Ultra به عنوان بستری برای توزیع بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شود و مبتنی بر بلاک چین است. این بستر برای گیمرها و توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی و آنلاین امکانی فراهم می‌کند که توانایی فروش مجدد بازی‌ها و موارد داخل بازی‌ها را داشته باشند.
این رمز ارز جدید راهی برای فعالیت بیشتر کاربران، توسعه دهندگان و گیمرها در فضای بی‌نهایت اینترنت است. به عبارت بهتر پلتفرم اولترا بر پایه سرگرمی است تا شرکت‌های ثالث بتوانند برنامه‌ها و خدمات سرگرمی خود را در این فضا منتشر کنند و به تعداد زیادی از گیمرها دسترسی پیدا کنند.
Ultra به گیمرها کمک می‌کند که بازی‌ها و فضاهای جدید بازی را پیدا کنند و سریع با آن ارتباط برقرار کنند؛ بدون اینکه نیازی به یک حساب کاربری جدید و ثبت نام در آن داشته باشند. این امکان می‌تواند جذابیت جدیدی در عرصه بازی‌های آنلاین فراهم کند و این صنعت را وارد فاز جدیدی از رشد خود نماید.


قیمت ارز دیجیتال Ultra

ارز دیجیتال Ultra با نماد اختصاری UOS در اواسط سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد و در آن زمان قیمت این رمز ارز معادل 0.041 دلار بود. این قیمت بر اساس دلار 11 هزار تومانی در آن زمان مبلغی برابر با 499 تومان بود. 
اوایل سال 2021 این ارز دیجیتال به یک‌باره با رشدی شگفت‌انگیز مواجه شد و به عدد 0.669 دلار نزدیک شد. حجم معاملات توکن UOS در 21 و 22 فوریه به حداکثر خود و حدود 31 میلیون دلار رسید. در حال حاضر نیز این ارز دیجیتال سهم 0.008 درصدی از کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.

البته همیشه بعد از رشدهای عجیب و غریب باید منتظر سقوط‌های آزاد بود. ارز دیجیتال Ultra نیز این شرایط سقوط را تجربه کرده است؛ به‌طوری که بعد از قیمت طلایی و وسوسه انگیز 0.72 دلار به یک‌باره وارد فاز نزولی خود شد و قیمتی معادل با 0.218 دلار پیدا کرد. اما در حال حاضر نیز در حد وسط این قیمت‌ها قرار دارد و اخبار مثبت و منفی و نحوه عملکرد این ارز دیجیتال می‌تواند تعیین کننده آینده قیمت توکن آن باشد.


مزایای ارز دیجیتال اولترا

این ارز دیجیتال در کشورهای مختلف جهان امکانات جدیدی در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. البته در کشور ما بیش از هر چیز به دریافت سود از قیمت ارزهای دیجیتال توجه می‌شود. اما مزایای این رمز ارز برای گیمرها بیشتر از دریافت سود از توکن آن است. این موارد شامل:

1) گیمرها می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی مانند مشاهده تبلیغات در روند بازی‌های آنلاین، تست بازی‌ها، جمع‌آوری آن‌ها و... از این ارز دیجیتال، Ultra Coin دریافت کنند.
2) اگر دوستان خودتان را به این پلتفرم دعوت کنید، جایزه شما Ultra Coin خواهد بود.
3) شما می‌توانید در این فضا بازی‌های دست دوم خودتان و یا بازی‌هایی که تا مراحلی پیش رفتید، به فروش برسانید و از این طریق کسب درآمد کنید. 
4) سرعت دریافت بازی‌های آنلاین در این پلتفرم بسیار بیشتر است و فقط کافی است از طریق این پلتفرم بازی موردنظر خودتان را بخرید. بعد از چند دقیقه می‌توانید بازی جدید خودتان را آغاز کنید و وقفه در آن نخواهد بود.


معایب ارز دیجیتال اولترا

رمز ارزها بر پایه نوآوری‌های پیشگام فعالیت می‌کنند و پول دیجیتال نیز مزایای زیادی ایجاد می‌کند. اگر بگوییم که این ارزهای جدید روی زندگی، اقتصاد و جهان ما تاثیر زیادی گذاشتند؛ کاملا درست است. شاید تصور کنید که مزایای بی‌شمار به معنای این است که این رمز ارزهای عیبی ندارند؛ درحالی که این‌طور نیست. شما باید روی دیگر سکه را هم ببینید!
به‌طورکلی آنچه که درباره معایب ارز دیجیتال اولترا بیان می‌شود، درباره تمامی رمز ارزها به‌طور مشترک وجود دارد. یکی از مهم‌ترین معایب رمز ارزها، نوسان شدید و مداوم قیمتی آن‌ها است و این موضوع باعث می‌شود که استفاده از این ارزها برای کاربران و تاجران دشوار شود. درنتیجه به نوعی اعتماد به ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد.
شما نمی‌توانید با اطمینان بگویید که فردا قیمت یک ارز دیجیتال در چه شرایطی قرار دارد. البته تحلیل‌های تکنیکال  در پیش‌بینی قیمت آینده رمز ارزها موثر است؛ اما اخبار منفی و مثبت درباره آن‌ها می‌تواند تمام تحلیل‌ها را به نابودی بکشاند.
از سوی دیگر افراد درباره این رمز ارزها به‌اندازه کافی اطلاعات ندارند. البته نکته مثبت این است که هر روز تعداد افراد بیشتری وارد این حوزه می‌شوند و درباره آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنند. اما اگر بخواهیم صادقانه به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که هنوز راهی طولانی برای درک درست رمز ارزها وجود دارد.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال اولترا


خرید و فروش ارز دیجیتال Ultra

برای دستیابی به این ارز دیجیتال ابتدا باید یک صرافی قابل اعتماد برای خود پیدا کنید و از طریق آن صرافی در ارز دیجیتال Ultra سرمایه‌گذاری کنید. صرافی‌های خارجی بسیاری در زمینه ارائه این ارز دیجیتال فعال هستند؛ اما بیشتر آن‌ها برای کشور ایران در حالت تحریم قرار دارند. 
در این شرایط  بهترین کار استفاده از صرافی‌های قابل اعتماد ایرانی است. اگر شما هم قصد دارید این ارز دیجیتال را در کیف پول خود داشته باشید، برای خرید آن می‌توانید از پلتفرم معاملاتی موربیت استفاده کنید. برای این کار کافی است که وب‌سایت morbit.trade مراجعه کنید و مراحل ثبت نام  و احراز هویت را طی کنید.
بعد از بازگشایی حساب، وارد بازار موربیت شوید و خریدوفروش ارز دیجیتال موردنظر خودتان رزا آغاز کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر، با این شماره تماس بگیرید. 021_91004243


کیف پول ارز دیجیتال اولترا

تمامی ارزهای دیجیتال در دو دسته کلی کوین و توکن قرار دارند. قاعده کلی این است که اگر یک ارز دیجیتال دارای بلاک چین مخصوص خود نباشد و از پلتفرم دیگری استفاده کند، توکن نام دارد. اما رمز ارزی که دارای بلاک چین مخصوص خود است، کوین نامیده می‌شود.
با توجه به اینکه Ultra یک پلتفرم غیرمتمرکز برای انتشار بازی است، UOS به عنوان رمز ارز اصلی آن روی زنجیره بلاک چین اتریوم کار می‌کند. این موضوع به شما امکان می‌دهد که انواع مختلفی از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اختیار داشته باشید.
کیف پول نرم‌افزاری بر اساس IOS، اندروید و تحت وب قابل تقسیم‌بندی هستند و به عنوان کیف پول گرم یا آنلاین شناخته می‌شوند. همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری به شکل کاغذی و تراشه در نوع کیف پول سرد یا آفلاین قرار دارند. 
هرکدام از این کیف‌ها دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند؛ اما در حالت کلی پیشنهاد می‌شود که برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در این بازار از کیف پول سرد یا آفلاین استفاده کنید تا از دستبرد هکرها در امان باشید. همچنین کیف پول گرم یا آنلاین مناسب سرمایه‌های کوچک و خرید و فروش‌های مکرر برای نوسان گیری از این بازار است.
یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب برای ایرانیان، Trust Wallet است. این کیف پول، مورد حمایت رسمی Binance است و یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در بین معامله گران و سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود و مکانی عالی برای نگهداری Ultra (UOS) است. اگر شما هم به تازگی کار خود را با ارزهای دیجیتال آغاز کرده‌اید یا به سادگی به دنبال مکانی برای ذخیره توکن UOS  خود در یک دستگاه ایمن هستید، کیف پول تراست والت گزینه مناسبی است.

  • حمیدرضا اربابی
  • ۰
  • ۰

 

به طور کلی در بازار ارزهای دیجیتال، توکن‌ها به رمزارزهایی گفته می‎شوند که بلاکچین خود را دارا نبوده و بر روی سایر بلاکچین‌ها توسعه می‎‌یابند. بدین ترتیب، بسیاری از بلاکچین‌ها از جمله اتریوم، بیت کوین، ترون و بایننس به منظور توسعه توکن بر روی بسترهایشان، استانداردهایی را ارائه می‎دهند که توکن‌ها بر اساس آن، به صورت یک دست عمل کنند. به عنوان مثال توکن‌های ERC20، بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارند. به عبارت دیگر، در صورتی که یک برنامه نویس قصد داشته باشد تا ارز دیجیتال مخصوص به خود را در بلاکچین اتریوم توسعه دهد، می‌تواند از استاندارد ERC20، بسته به نوع کارکرد پروژه‌اش استفاده کند. به همین ترتیب، توکن‌های BEP2 استاندارد بلاکچین بایننس چین و توکن‌های BEP20 استاندارد بلاکچین بایننس اسمارت چین را شامل ‎می‌شوند. 
استانداردهای نام برده شده، قوانین و روند ارسال و دریافت توکن‌ها را تعیین کرده و قوانینی چون به تایید رسیدن تراکنش‌ها، اطلاعات ارز توکن و نحوه دسترسی کاربران را مشخص می‎کند. حال برای بهتر متوجه شدن این مطلب، بهتر است تا استانداردهای ERC20، BEP2 و BEP20 را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم.

توکن  ERC20 چیست؟

استاندارد ERC20 درواقع قراردادی است که در طی آن، توکن‌ها در بلاکچین اتریوم توسعه می‌یابند. این استاندارد برای اولین بار در سال 2015 توسط یکی از برنامه نویسان بلاکچین اتریوم به نام فابین ووگلستلار (Fabib Vogelstellar) به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. استاندارد ERC20 قوانینی که توسط توکن‌ها در شبکه اتریوم باید رعایت شوند را تعریف کرده و از این رو، ERC20 را نمی‎توان به عنوان یک نرم‌افزار و یا یک کد در نظر گرفت، چرا که این استاندارد، درواقع قوانینی را توضیح می‎دهد که با استفاده از آن، می‎توان بر روی بلاکچین اتریوم ارز دیجیتال توسعه داد. 
استاندارد ERC20 روند تعامل با توکن‌ها و  برنامه‌های غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان تسهیل می‎کند. به عبارتی ERC20 نحوه ارسال و دریافت توکن‌ها، میزان عرضه کلی، آدرس‌ها و بالانس‎ها را در بلاکچین اتریوم تعریف کرده و به روزرسانی و ثبت اطلاعات مربوط به مبادلات مالی توکن‌های بلاکچین اتریوم را مشخص می‎کند. یکی از مزایای استفاده از توکن‌های ERC20 بر بستر اتریوم این است که اکثریت برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPPS) از جمله کیف‌پول‌ها، صرافی‌های غیرمتمرکز، بازی‌ها و غیره، با این توکن‎ها سازگار هستند و این امر استفاده از توکن‌های ERC20 را برای کاربران و توسعه دهندگان تسهیل می‎کند. 
هم‌اکنون توکن‌های ERC20 در موارد مختلفی فعالیت داشته و طیف گسترده‌ای از خدمات را تحت پوشش قرار می‎دهند، این سرویس‌ها می‎توانند شامل توکنیزه کردن کالاها از جمله کوین‌ها، فلزات گرانبها و ... باشند. استاندارد ERC20 به شکل شگفت انگیزی روند توسعه و صدور توکن‌ها را تسهیل کرده است.  در این بازه زمانی، تعداد زیادی از پروژه‌ها از توکن‌های ERC20 استفاده کرده و در طی چند سال اخیر، این تعداد همواره رو به افزایش بوده است. به عنوان مثال در اواسط سال 2017 تعداد قراردادهای هوشمند توکن‌های ERC20 در حدود 5500 عدد بود و این درحالی است که امروز، این رقم به 160000 عدد رسیده است. 


آیا تمام توکن‌های بستر اتریوم از استاندارد ERC20 پیروی می‎کنند؟

با این وجود که اکثریت توکن‌های بلاکچین اتریوم از استاندارد ERC20 پیروی می‎کنند، در این میان استثناهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال ارز ETH و یا همان اتر که رمزارز بومی بلاکچین اتریوم است، پیش از توسعه قراردادهای ERC20 ارائه شده بود و هنوز قابلیت سازگاری با این استاندارد را ندارد. با این حال ارز WETH که درواقع استیبل کوین اتر بوده و با آن نسبت 1 به 1 دارد، یک توکن ERC20 است و به کاربران این امکان را می‎دهد تا در قالب ارز ERC20، به خرید اتر در صرافی‌های غیرمتمرکز بپردازند. 


کاربرد توکن ERC20 چیست؟

• ارائه اطلاعات در مورد عرضه کلی توکن‌ها 
• بالانس کاربری دارندگان توکن
• استاندارد ERC20، مقدار توکن‌هایی که می‎توانند در بین آدرس‌ها جا به جا شوند را تعریف می‎کند.
• این استاندارد همچنین میزان خروج توکن‌ها از حساب کاربری را تعریف می‌کند.

 

مزایای استاندارد ERC20 چیست؟

• انجام تراکنش‌ها به شکلی ثابت و سرعت بالا گ
• به تایید رسیدن تراکنش‌ها سرعت بالایی دارد.
• وجود قراردادهای هوشمند ERC20 خطاهای انسانی را از تراکنش‌ها حذف کرده و امکان تقلب را در نقل و انتقالات مالی به صفر می‌رساند. 


بهترین کیف پول توکن‌های ERC20

• کیف پول سخت افزاری Ledger
• کیف پول سخت افزاری Trezor
• کیف پول سخت افزاری MyEtherWallet
• کیف پول نرم‌افزاری  Trust Wallet
• کیف پول نرم‌افزاری Atomic
• کیف پول مبتنی بر وب MetaMask


چگونه توکن ERC20 بخرم؟

به منظور خرید هریک از توکن‌های ERC20، کاربران مقیم ایران قادرند تا با مراجعه به پلتفرم معاملاتی موربیت، این ارزها را با کمترین میزان کارمزد خرید و فروش کنند. 


آدرس توکن ERC20

توکن‎های بلاکچین اتریوم با این آدرس آغاز می‌شوند:

 0x0e806cea8e5beba6df97354ef7f22b66c5a2ce82

 

توکن BEP2 چیست؟

استاندارد BEP2 نیز مانند ERC20، قراردادی است که در طی آن برنامه نویسان و کاربران قادرند تا توکن‌های خود را بر روی بلاکچین بایننس و یا همان Binance Chain توسعه دهند. استاندارد BEP2 درواقع قوانینی را ارائه می‎دهد که توکن‎ها با رعایت کردن آن، می‎توانند عملکردهای مختلفی در بلاکچین بایننس نشان دهند. به عبارت ساده تر، استاندارد BEP2، نسخه ای از ERC20 است که در بلاکچین بایننس ارائه می‎شود. 
بنابراین می‎توان گفت که BEP2 یک نرم‌افزار برای توسعه توکن نیست، بلکه این استاندارد شامل قوانینی است که در طی آن، توکن‌های BEP2 می‎توانند در بلاکچین بایننس با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر تبدیل شوند. استاندارد BEP2 شامل تعداد زیادی دارایی دیجیتال و کالاهای قابل معامله است که بر اساس این استاندارد، تمامی این توکن‌ها و کالاها می‎توانند به یکدیگر تبدیل شوند.
ارز دیجیتال بومی بایننس چین BNB نام داشته که کار این کوین درست مانند ارز دیجیتال اتر در بلاکچین اتریوم است. بدین معنی که کاربران قادرند تا با استفاده از رمزارز BNB مبلغ تراکنش‌های خود را به شبکه پرداخت کنند. این بدان معنی است که در صورتی که کاربری قصد جا به جایی و یا خرید و فروش توکن BEP2 را داشته باشد، بایستی میزان مشخصی از BNB را پرداخت کند. 

 
خرید توکن BEP2

توکن‌های BEP2 را می‎توان در صرافی Binance DEX و یا صرافی‌های غیرمتمرکزی چون پنکیک سواپ خرید و فروش نمود. (لازم به ذکر است که به منظور ترید توکن‌های  BEP2 در صرافی پنکیک سواپ، بایستی ابتدا ارز BEP2 خود را در بلاکچین بایننس اسمارت چین (BSC)  به BEP20 تبدیل کنید).
به علاوه موارد فوق، کاربران مقیم ایران قادرند تا با مراجعه به صفحه بازار ارزهای دیجیتال وبسایت موربیت، به خرید توکن BEP2 بپردازند. 


کیف پول توکن‌های BEP2

کاربران می‎توانند تکن‌های BEP2 را در کسف پول‌های زیر ذخیره و نگه داری کنند:

• کیف پول سخت افزاری Ledger Nano
• کیف پول سخت افزاری CoolWallet
• کیف پول سخت افزاری Trezor
• کیف پول نرم افزاری Trust Wallet


چگونه توکن BEP2 بسازم؟

کاربرانی که قصد ساخت و توسعه توکن‌های BEP2 را دارند می‎توانند وارد این لینک شده و توکن مخصوص به خود را توسعه دهند. 


آدرس توکن BEP2 چیست؟

bnb136ns6lfw4zs5hg4n85vdthaad7hq5m4gtkgf23

 

 

توکن BEP20 چیست؟

اسمارت چین بایننس یک بلاکچین موازی بایننس چین است که به منظور سازگاری با بلاکچین اتریوم توسعه یافته است. این بلاکچین به هیچ عنوان برای رقابت با اتریوم ایجاد نشده است بلکه هدف آن، تسهیل کردن تراکنش‌ها برای کاربران بلاکچین اتریوم است. از خدماتی که بلاکچین BSC ارائه می‏دهد می‎توان به تایید سریع بلاک‌ها و کارمزد پایین تراکنش‌ها اشاره نمود. 
بدین ترتیب با استفاده از بلاکچین BSC و توکن این بلاکچین که BEP20 نام دارد می‎توانند دارایی‌های ERC20 خود را در زمان کمتر و با هزینه پایین تری خرید و فروش کنند. به توکن‌های BEP20، توکن Pegged هم می‌گویند. 


توکن Pegged چیست؟

توکن Pegged به توکنی گفته می‎شود که براساس پشتوانه توکنی دیگر با نسبت 1 به 1 توسعه می‌یابد. به عنوان مثال، ارز دیجیتال link که یک توکن erc20 است، دارای یک نسخه link BEP20 می‎باشد. به عبارت دیگر، توکن LINK ERC20، پشتوانه توکن LINK BEP20 محسوب می‎شود. 
علاوه بر موارد فوق، تنها توکن‌های ERC20 نیستند که می‌توانند در بلاکچین BSC توکنیزه شوند. هم‌اکنون نسخه‌های BEP20 ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر ارزهای مهم بازار در بلاکچین BSC موجود است. 


مزایای استفاده از سیستم توکن BEP20

• توکن‌های BEP20 هم با توکن‌های ERC20 و هم با ارزهای BEP2 سازگار است. 
• تعداد زیادی از کیف پول‌ها از توکن‌های BEP20 پشتیبانی می‌کنند.
• توکن‌های تمام بلاکچین‌ها می‌توانند با استفاده از سیستم BEP20 در بلاکچین BSC قرار گیرند.

 

تفاوت بین توکن‌های BEP2، BEP20 و ERC20

امروزه اکثریت توکن‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال در قالب استاندارد ERC20 فعالیت دارند. با این حال به دلیل مشکلات بلاکچین اتریوم از جمله هزینه‌های بالای کارمزدها، تیم بایننس با ارائه دو بلاکچین بایننس چین و بایننس اسمارت چین، سعی در بهبود این مشکلات نمود. تفاوت توکن‌های BEP2، BEP20 و ERC20 به طور خلاصه به شکل زیر است:
توکن ERC20 یک استاندارد تکنیکال است که برای راه اندازی قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم مورد استفاده قرار می‎گیرد. 
توکن BEP2 یک استاندارد تکنیکال است که به منظور توسعه توکن بر روی بلاکچین بایننس و یا همان Binance Chain مورد استفاده قرار می‎گیرد. 
توکن BEP20 استاندارد توکن‌ها در بلاکچین بایننس اسمارت چین و یا همان BSC است. 


نکته: در صورتی که برای تراکنش خود شبکه BEP20 را انتخاب کرده‌اید، برداشت توکن ERC20 شما در TX بلاکچین BSC نمایان می‎شود و نه در اتر اسکن. 
در صورتی که قصد خرید و فروش توکن‌های ERC20، BEP2 و یا BEP20 را دارید به وبسایت موربیت مراجعه کرده و از تیم موربیت، مشاوره رایگان دریافت کنید. 

  • حمیدرضا اربابی