موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

  • ۰
  • ۰

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/uqgr0ifsgdib/wz21vbsqhfsm.jpeg

پروتکل نیر (Near) در بازار ارزهای دیجیتال، به عنوان یک پلتفرم بلاکچین به صورت متن باز و سازگار توسعه یافته است. هدف این رمزارز این است که امنیت کافی را برای نگهداری از دارایی‌های ارزشمند مانند پول یا هویت افراد داشته باشد. شاردینگ که با اثبات سهام ادغام شده است، به شما اطمینان می‌دهد که شبکه می‌تواند به حد کافی برای کاربران موجود مفید باشد. بهترین ویژگی پروتکل نیر (Near)، قابلیت متمرکز بودن همیشگی آن است.

پروتکل نیر (Near) چیست؟

پروتکل نیر (Near) یک پلتفرم توسعه غیرمتمرکز است که برای غلبه بر برخی از محدودیت های سیستم های رقیب مانند توان کم، سرعت پایین و سازگاری ضعیف، محیط ایده آل را برای دی اپ ها ایجاد کرده است.

این پروتکل در بالای پروتکل NEAR، یک بلاک چین اثبات سهام (POS) توسعه‌ دهنده که شامل تعدادی از نوآوری‌ ها را برای افزایش مقیاس‌ پذیری و کاهش هزینه‌ ها برای توسعه‌ دهندگان و کاربران نهایی در خود جای داده است. نوآوری‌ های آن شامل برداشتی منحصر به‌ فرد از شاردینگ و مکانیزم جدید اجماع قدرتمندی است که به نام Doomslug شناخته می‌ شود.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/uqgr0ifsgdib/unrexzr3jvjo.jpeg

این پلتفرم توسط NEAR Collective، یک جامعه جهانی از محققان، توسعه‌ دهندگان و متفکران ساخته شده است، که کد اولیه نیر پروتکل را نوشتند و با انتشار رفع اشکال، به‌ روزر سانی‌ ها و ایجاد اکوسیستم نیر، به پشتیبانی از پروژه ادامه می‌ دهند. از آنجایی که کد NEAR منبع باز است، هر کسی می‌ تواند به کلکسیون بپیوندد و شروع به مشارکت در توسعه آن کند.

تاریخچه پروتکل نیر (Near)

پروتکل نیر (Near) شبکه اصلی خود را در 22 آپریل 2020 با 1 میلیارد توکن راه اندازی کرد. این پروتکل توسط دو نفر با نام های الکساندر اسکیدانو Alexander Skidanov و Illia Polosukhin بنیانگذاری شد. این دو نفر در سال 2018 به لطف Y Combinator دیدار کردند. Y Combinator مسئول شروع بزرگترین پروژه ها در فناوری و رمزنگاری از جمله Dropbox، Coinbase، Filecoin، Airdrop و حتی Reddit است.

الکس اسکیدانو مهندس سابق نرم افزار در مایکروسافت است و قبل از شروع کار در نیر مدیر مهندسی در MemSQL بود. ایلیا قبلا به عنوان مدیر مهندسی در بخش تحقیقات معروف گوگل کار می کرد، جایی که او روی فناوری های زبانی کار می کرد که اکنون در Google Translate استفاده می شود.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/uqgr0ifsgdib/rt5kklbcsy7u.jpeg

جای تعجب نیست که این دو نفر توانستند تیم خود را به 10 نفر گسترش دهند. آنها همچنین حدود 15 میلیون دلار بودجه قبل از اینکه چیزی را توسعه دهند، به دست آوردند و این در بازار  خرس بود. این تیم از ان زمان به بیش از 50 نفر رسیده است و شامل چندین مدال اور و فینالیست مسابقه برنامه نویسی بین المللی است.

نحوه عملکرد پروتکل نیر

وایت پیپر رمزارز پروتکل نیر (Near) بسیار جامع است با این حال، می‌توان آن را به طور خلاصه در 4 مؤلفه اصلی معرفی کرد که عبارت‌اند از شاردینگ، سهام‌داری، اجماع و تصادفی بودن.

رمز ارز NEAR Protocol از سیستم شاردینگ افقی برای طراحی نایت‌شید استفاده می‌کند. به طور کلی شباهت‌هایی با اتریوم 2 دارد. در نایت‌شید فرض بر این است که در معاملات، همه شاردها برای تشکیل یک بلاک با هم ترکیب می‌شوند، بنابراین، هر شارد، یک بخش از بلاک را ارسال می‌کند که به آن تکه (Chunk) می‌گویند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال نیر پروتکل

همان‌طور که بیان شد، این ارز با وجود تاریخچه جالب‌توجه و تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای یک پروژه جذاب است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این ارز دیجیتال می‌پردازیم:

مزایا

  • پروتکل نیر (Near) حتی برای کاربرانی که دانش فنی خاصی از تکنولوژی بلاک چین ندارند مناسب است.
  • نیر با در اختیار قراردادن مؤلفه‌های Modular به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را با سرعت بالا پیگیری و اجرا کنند.
  • این ارز با استفاده از فناوری شاردینگ پیشرفته، میزان مقیاس‌پذیری را بی‌نهایت افزایش می‌دهد.
  • این بلاک چین امنیت فراوانی دارد.
  • کارمزد Gas در این بلاک چین از اتریوم کمتر است.

معایب

  • این ارز دیجیتال رقابت مستقیمی با غول‌های بزرگی مانند اتریوم دارد.
  • در فضای کریپتوکارنسی رقابت‌های بسیاری با فناوری‌های جدید و روبه‌رشد وجود دارد

ارز نیر چیست؟

مانند اکثریت قریب به اتفاق بلاک چین ها، نیر هم دارای توکن کاربردی بومی خود است که با نماد “NEAR” شناخته می‌ شود. این توکنی است که برای تشویق گره‌ ها در شبکه NEAR استفاده می‌ شود و همچنین برای تراکنش‌ ها و قراردادهای هوشمند متعدد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان یک پلتفرم تحت حاکمیت جامعه، دارندگان توکن NEAR می‌ توانند در مدیریت درون زنجیره‌ ای پلتفرم نیر شرکت کنند، یا می‌ توانند از طرف خود رای تأیید کننده داشته باشند.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/uqgr0ifsgdib/ohg3uq2g7pwo.jpeg

بحث در مورد توسعه و بازاریابی محصولات نیر و اکوسیستم نیر در حال حاضر در انجمن حاکمیت برگزار می شود. کاربران همچنین می توانند پیشنهادات خود را به مخزن پیشنهادات نیر (NEPs) در Github ارسال کنند.

ویژگی‌ های ارز دیجیتال نیر پروتکل

  • این ارز قابلیت همکاری با Ethereum را دارد.
  • کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال به‌قدری کم است که تعیین کمیت آن با واحد yocto انجام می‌شود.
  • این ارز دیجیتال قابل استخراج است و با پروتکل Proof of Stake کار می‌کند.
  • نیر پروتکل یک پروژه منبع باز و کاملاً غیرمتمرکز است.
  • کاربران به‌کمک این ارز می‌توانند به‌صورت یکپارچه DApp ها را بسازند و مدیریت کنند.
  • برای ثبت‌نام یا دسترسی به اپلیکیشن‌ها نیازی نیست از کلیدها و افزونه مرورگر استفاده کنید.
  • قراردادهای هوشمند این ارز دیجیتال با WebAssembly Virtual Machine سازگار هستند.
  • کارمزد معاملات این ارز دیجیتال از ۰۸/۰ درصد تا ۲/۰ درصد متغیر است.
  • کارمزد برداشت این ارز دیجیتال ۱/۰ NEAR است.
  • این ارز به‌صورت «توسعه‌دهنده» و «کاربرپسند» طراحی شده است.

نقشه راه پروتکل نیر (Near)

توسعه NEAR از زمان شروع پروژه در اواخر 2018 بسیار شدید بوده است. پس از چندین آزمایش در سال 2019، نیر در آپریل 2020 شروع به پخش شبکه اصلی خود کرد که شامل سه مرحله است: MainNet POA، MainNet و MainNet که توسط جامعه اداره می شود. MainNET شبکه اصلی بلاکچین است که پس از چند مرحله آزمایش در شبکه آزمایشی اجرا می شود. این به عنوان محصول نهایی یک پروژه وعده داده شده و در وایت پیپر تلقی می شود.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/uqgr0ifsgdib/mzboy2jbcc7h.jpeg

جامعه NEAR رای داد که MainNet بدون محدودیت در 13 اکتبر راه اندازی شود. همانطور که قبلا ذکر شد، NEAR در حال واگذاری کنترل کامل بلاکچین به دارندگان توکن های NEAR است. بسیاری از اهدافی که این پروتکل در آینده دارد در وایت پیپر این رمز ارز آورده شده است. اولین مورد استفاده از فناوری دانش صفر همانند زی کش است تا امکان تراکنش های خصوصی را در بلاکچین NEAR فراهم کند.

دومین مورد اضافه شده به پروتکل نیر (Near)، شاردینگ های خصوصی است. این امکان را برای گروه ها و نهادهای خاص فراهم می کند تا از امنیت و سرعت بلاکچین NEAR استفاده کنند در حالی که فعالیت های خود را از بقیه شبکه خصوصی نگه دارند.

آخرین مورد احتمالی پروتکل نیر (Near)، معرفی نودهای تلفن همراه است. ادغام تلفن همراه چیزی است که از زمان شروع پروژه مورد توجه بنیانگذار نیر یعنی الکساندر اسکیدانو بوده است. واقع بینانه است، تا زمانی که تلفن های همراه و شبکه ها به اندازه کافی کارآمد شوند، تصمیم برای اجرای این ویژگی به رای جامعه NEAR بستگی دارد.

کلام پایانی

ارز دیجیتال نیر، پروتکل توکن بومی بلاک چین غیرمتمرکز و منبع بازی با همین نام است که در ۲۲ آپریل ۲۰۲۰ در آمریکا منتشر شده است. این بلاک چین ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک پروژه جذاب و منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. شما می‌توانید با استیک میزان مشخص NEAR در این شبکه به یک اعتبارسنج تبدیل شوید و پاداش دریافت کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی