موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

  • ۰
  • ۰

وایت پیپر چیست؟

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/vq2c4kwbitjw/qjcwvwyu2lot.jpeg

وایت پیپر که در بازار ارزهای دیجیتال به معنای «اوراق سفید» است، در حقیقت به گزارشی جامع و کامل از عملکرد یک طرح یا پروژه و مشکلی که حل می‌کند اشاره دارد. کاربرد وایت پیپر محدود به دنیای ارزهای دیجیتال نیست؛ اما امروزه این اصطلاح در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز بسیار کاربرد دارد و بسیار دیده می‌شود. در این مقاله نگاهی به اهمیت وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال داریم و روش‌های صحیح مطالعه آن را بررسی کنیم.

تعریف وایت پیپر

وایت پیپر به مقاله‌ای می‌گویند که حاوی اطلاعات بسیار مفیدی برای کسب‌ و کار‌ها است و هدف از نگارش آن درک یک مشکل خاص و تصمیم‌گیری صحیح در مورد یک معضل یا ارائه‌ اطلاعاتی است که کمک می‌کند فرآیند انتخاب در مورد خرید یک محصول یا دریافت یک خدمت پیچیده و گران‌ قیمت، ساده‌تر شود.

اوراق سفید چیزی بین مقاله و بروشور تبلیغاتی است. این سند حاوی اطلاعات کاملا مفیدی است و در عین حال منجر به این می‌شود که بهترین راه حل خرید یک کالا یا خدمات خاص گرفته شود. در تجارت، یک White paper به نوعی به ارائه بازاریابی نزدیک‌تر است، در واقع ابزاری برای ترغیب مشتریان و شرکا و تبلیغ یک محصول یا یک دیدگاه است.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/vq2c4kwbitjw/oooayis7r4re.jpeg

بیشترین مقالات سفید در بخش تکنولوژی نوشته و منتشر می‌شوند، چرا که بیشترین استفاده از وایت‌ پیپر‌ها را شرکت‌‌هایی می‌برند که در زمینه‌ تولید و فروش نرم‌ افزار و سخت‌ افزار‌ها فعالیت می‌کنند. اما به‌ طور کلی فعالان در حوزه‌ تجارت، اصلی‌ترین حامیان یا انتشار دهندگان مقالات سفید هستند.

اهمیت یک وایت پیپر

وایت پیپرها یکی از تأثیرگذارترین شکل بازاریابی محتوا بوده که خیلی پیش‌تر از مطالعات موردی، بروشورها، راهنمای استفاده از محصولات، ویدئوهای آموزشی به وجود آمده‌اند. طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده به واسطه وبلاگ بازاریابی Savvy B2B اپلیکیشن آزمایشی وایت پیپر، بیشترین استفاده را میان کاربران داشته است. همچنین نظرات سرمایه‌گذاران مختلف مورد سنجش قرار گرفت و چنین استنباط شد که :

  • ۷۷ درصد آن‌ها در ۶ ماه گذشته حداقل یک وایت پیپر را مطالعه کرده‌اند؛ این در حالی است که در نظرسنجی سال ۲۰۰۸ میلادی، این عدد ۶۸ درصد بوده است.
  • ۸۴ درصد از این افراد به هنگام تصمیم‌گیری برای خرید فناوری، تأثیرگذاری وایت پیپر را در حد متوسط تا زیاد در نظر گرفتند.
  • در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز تحقیقاتی انجام شده که بر اساس آن ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که برای خریدهای فنی، وایت پیپرها را بیش از هر چیز دیگری مورد مطالعه قرار می‌دهند.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/vq2c4kwbitjw/e3dfvmhdt6gn.jpeg

اگر این آمار و ارقام هنوز شما را نسبت به اهمیت یک وایت پیپر آشنا نکرده است، باید بگوییم که یکی از مورد پسندترین نوع محتوا محسوب می‌شوند. وایت پیپرها آنقدر کامل هستند که تنها در موارد موردی نیاز به راهنمایی‌های فنی خواهد بود. حتی پس از فروش یک محصول نیز تحقیقاتی انجام شد که از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده، ۸ نفر آن به اهمیت این محتوا اشاره کردند. وایت پیپرها نه تنها ما را با بیت‌کوین و فناوری بلاک‌چین آشنا کردند، بلکه زمینه را برای ارزهای دیجیتال، رمزارزهای پایه و به عبارتی کل صنعت ICO هموار کردند. تنها همین نوع از وایت پیپرهای تبلیغاتی توانستند دوره جدیدی را تعریف نموده و افراد را به سمت یک صنعت چند میلیارد ریالی سوق دهند. به همین دلیل است که همواره بر این اصل معتقدیم که یک وایت پیپر خوب می‌تواند انقلابی در کل صنعت ایجاد کند.

ساختار اوراق سفید

چکیده

عنوان و چکیده به سختی هر دو باهم در یک صفحه می‌توانند عنوان شوند. با این حال، اگر دقت کافی را در این بخش نداشته باشید، ۹۰ درصد خوانندگان شما به یک باره شما را ترک می‌کنند. لازم نیست اهمیت یک عنوان را به شما بگوییم.

یک تیتر خوب باید فوراً توجه شما را به خود جلب کند و باعث شود شما به اندازه کافی جذاب باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.چکیده در اصل مختصر شده پروژه شما است. بیشتر اوقات، افراد چکیده مقاله شما را می‌خوانند تا بدانند شما چه پیشنهادی دارید. یک چکیده خوب باید مخاطبان شما را به حدی جذب کند که آنها را ترغیب به خواندن کامل وایت پیپر شما کند.

مقدمه

پس از چکیده مقدمه دارید. حداقل ۵ صفحه طول می‌کشد تا مخاطب را مجذوب خود کنید. خلاصه مقاله و مقدمه باید حداکثر در حدود ۲ یا ۲.۵ صفحه باشد.

در مقدمه، شما باید دلیل ایجاد پروژه خود را توجیه کنید و سپس به طور خلاصه از شرایط فعلی اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و غیره که نیاز پروژه شما را پشتیبانی می‌کند، آگاه شوید.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/vq2c4kwbitjw/qsc2bamgildl.jpeg

مشکل، راه حل و توضیحات محصول

بنابراین، پس از معرفی پروژه، باید در مورد مشکلی که به دنبال حل آن هستید و راه حلی که ارائه داده‌اید، یعنی محصول خود، صحبت کنید.

اکنون به یاد داشته باشید، اینجا جایی است که شما مخاطبان خود را یک بار برای همیشه جذب می‌کنید. این بخشی است که کل پروژه شما را ایجاد یا خراب می‌کند. وقت خود را اختصاص دهید و یک توضیح فنی و واضح درباره محصول خود و چگونگی برنامه‌ریزی برای رسیدن به نتایج خود ارائه دهید.

بدیهی است که باید اصطلاحات خاصی وجود داشته باشد که شما باید در وایت پیپر خود توضیح دهید تا به مخاطبان خود کمک کند محصول شما را بهتر درک کنند.

هر ادعایی که در طول وایت پیپر خود ارائه می‌کنید باید از منابع معتبر پشتیبان تهیه شود و برای آنها مرجع آورده شود.

دلایل ایجاد یک وایت پیپر

همان‌طور که می‌دانید برای ایجاد یک وایت پیپر نیاز به صرف وقت و منابع خواهد بود. اما اگر یک وایت پیپر به خوبی نوشته شده باشد می‌‌تواند به شما کمک فراوانی کند که عبارت است از:

  • شرکت شما را به عنوان یک رهبر تأثیرگذار در صنعت معرفی خواهد کرد.
  • موجب شکل‌گیری ارتباط شما با شرکای جدید و رهبران صنایع دیگر می‌شود.
  • تجسم برند و صنعت شما ساده‌تر شده و برای شما اعتبار و اعتماد به وجود می‌آورد.
  • میزان مشارکت مخاطبان را افزایش داده و افراد را تشویق به اشتراک‌گذاری مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی می‌کند که در نتیجه آن اطلاعات بیشتری از بازدیدکنندگان سایت جمع‌آوری خواهید کرد.

علاوه بر موارد تمامی ذکر شده، ایجاد یک وایت پیپر، منفعت‌هایی را نیز به همراه دارد که عبارتند از :

  • منابع بزرگی برای تیم‌های فروش به حساب می‌آیند.
  • در اشکال گوناگونی همچون اینفوگرافیک، اسلایدها و پست‌های وبلاگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • شما را در نظر خوانندگان از رقبایتان متفاوت‌تر جلوه می‌دهد.
  • از تأثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی برای تصمیم‌گیری در خریدهای B2B است.

کلام پایانی

هدف از نوشتن یک وایت پیپر معرفی یک محصول، خدمات، فناوری یا روش خاص و تأثیرگذار بر تصمیمات مشتریان یا سرمایه‌گذاران است. وایت پیپر به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد که در مورد مکان سرمایه‌گذاری خود اطلاعات کاملی کسب کند و به ارائه دهنده آن محصول یا خدمات این اجازه را می‌دهد که آن را به صورت کامل و شفاف برای همگان معرفی کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی