موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت بلاگ

آموزش، تحلیل، اخبار خرید و فروش ارزهای دیجیتال - سامانه مبادله رمز ارزها

موربیت، بستری امن جهت تبادل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و تتر است.

  • ۰
  • ۰

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/v8wyzdvkevmt/xaoiorvkzayz.jpeg

اندیکاتور حجم معاملات، اندیکاتوری است که تعداد معاملات یا حجم معاملات را در یک رنج قیمتی و در یک بازه زمانی مشخص را در بازار ارزهای دیجیتال، نشان می دهد. اما در اکثر مواقع تریدر به دلیل ساده بودن این اندیکاتور، استفاده‌ای از آن نمی کند. در حالی که با استفاده از اندیکاتور حجم معاملات سرمایه گذار می تواند سود خود را افزایش داده و همچنین ریسک معملات خودش را به حداقل برساند. با تجزیه و تحلیل حجم معاملات (volume) امکان اینکه قوی بودن یا ضعیف بودن روند توسط معامله گر تخمین زده بشود، وجود دارد. در نمودار قیمت حجم معاملات دو رنگ (سبز یا قرمز) دارد، که رنگ سبز نشانه افزایش حجم معاملات نسبت به حجم قبلی بوده و رنگ قرمز نمادی از کاهش حجم معاملات نسبت به حجم معاملاتی قبل است. حجم دادوستدها معمولاً به صورت ستون های عمودی نشان داده می شود. البته این رنگ ها ممکن است در اندیکاتور ها و نرم افزار های دیگر معانی دیگری داشته باشند.

حجم معاملات بالا در نمودار به این معنی است که، امکان شروع یک روند جدید وجود دارد، در حالی که حجم معاملات پایین نشانی از عدم تمایل معامله گران به انجام معامله در بازار می باشد.

یکی از کاربردهای مهم این اندیکاتور این است، حجم معاملات تایید کننده الگوهای استفاده شده در تحلیل های معامله گر می باشد.

در استفاده کردن از این اندیکاتور، این نکته را در نظر داشته باشیم که:

۱- ابتدا حجم معاملات را مشاهده می کنیم.

۲- نمودار سهم را ببرسی می کنیم.

و در صورتی که حجم معاملات در حال افزایش پیدا کردن باشد، امکان اینکه روند سهم هم تغییر کند وجود دارد.

نحوه انجام معامله با استفاده از اندیکاتور حجم معاملات

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/v8wyzdvkevmt/txiulfx33y8k.jpeg

 

 

  1. اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که اطلاعات آماری مناسبی را در اختیار ما می‌گذارند و استفاده از آنها می‌تواند ما را در جهت معاملات کم‌ریسک و پربازده کمک کند. به همین علت باید نحوه انجام معامله توسط اندیکاتورها را فرا بگیریم تا از کاربردهای آنها به بهترین نحو بهره ببریم.
  2. زمانی که نمودار سهم در روند صعودی خود قرار داشته باشد، افزایش اندیکاتور حجم معاملات می‌تواند این روند را تثبیت و تایید کند. بنابراین می‌توان به رشد قیمت سهام و اثبات روند صعودی آن اطمینان حاصل کرد و در واقع موقعیت خرید را برای سهم انتخاب کنیم.
  3. زمانی که سهم در روند نزولی خود قرار داشته باشد، افزایش اندیکاتور حجم معاملات می‌تواند این روند را تثبیت و تأیید کند. بنابراین می‌توان به افت قیمت سهام و اثبات روند نزولی آن اطمینان حاصل کرد و در واقع موقعیت فروش را برای سهم خود انتخاب کرد.
  4. در مواقعی که نمودار سهم درگیر مقاومت است و قصد دارد از آن عبور کند، افزایش حجم معاملات می‌تواند سیگنال مثبتی برای شکست مقاومت و روند صعودی سهم به شمار برود.
  5. همین‌طور در مواقعی که نمودار سهم در ناحیه حمایتی معامله می‌شود، افزایش حجم معاملات و تشخیص آن توسط اندیکاتور حجم، می‌تواند نشان از برگشت پر قدرت سهم از نقاط حمایتی و افزایش تقاضا برای رشد سهم باشد.
  6. در صورتی که اندیکاتور حجم، کاهش حجم معاملات به شکل متوالی در بازه زمانی را نشان دهد، احتمالاً سهم در حال خنثی شدن روند می‌باشد و به نوعی استراحت می‌کند.
  7. به طور معمول بهترین نقطه برای خرید، در مواقعی اتفاق می‌افتد که شاهد تغییر روند در نمودار از روند نزولی به صعودی هستیم و در لحظه شکسته شدن خط روند، افزایش حجم معاملات شناسایی می‌کنیم که به واقع در این حالت سیگنال خرید دریافت کرده‌ایم.
  8. نقطه مناسب برای فروش با استفاده از اندیکاتور حجم در زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت سهام به طور نسبی افزایش می‌یابد ولی حجم معاملات به طور قابل توجه نسبت به قبل کاهش پیدا می‌کند در این حالت سیگنال فروش دریافت می‌کنیم که به نوعی خبر از روند نزولی در سهم می‌دهد.

اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال

ساختار کار اندیکاتور OBV به این صورت می‌باشد که هنگامی که قیمت سهام نسبت به روز قبل با قیمت بالاتری بسته شود، OBV، صعودی خواهد بود و حجم مثبت در نظر گرفته می‌شود. به همین ترتیب زمانی که قیمت سهام نسبت به روز قبل با قیمت پایین‌تری بسته شود، OBV نزولی و حجم منفی در نظر گرفته می‌شود. مجموع تمام حجم مثبت و منفی در سهم، خط OBV را تشکیل خواهد داد.

https://files.virgool.io/upload/users/127827/posts/v8wyzdvkevmt/3mibevll6zgc.jpeg

 

به عبارتی برای استراتژی معاملاتی مناسب با استفاده از اندیکاتور OBV، زمانی که این اندیکاتور، صعودی باشد، نشان از فشار حجمی مثبت دارد که می‌تواند به صعود نمودار قیمت منتهی شود. همچنین، در صورتی که OBV نزولی باشد نشان از فشار حجمی منفی دارد که می‌تواند حاکی از نزول نمودار قیمت در آینده باشد.

بنابراین بهتر است در حجم مثبت خریدار و در حجم منفی فروشنده سهام باشید تا از منطق استراتژی بهتری استفاده کنید.

تشخیص ورود و خروج پول به سهم با استفاده از اندیکاتور حجم معاملات

برای بسیاری از معامله‌گران، اطلاعات آماری ورود و خروج پول از سهم نقش بسیار مهمی دارد. برای همین برای ارزیابی شرایط موجود سهم مورد نظر، ارزیابی این نوع اطلاعات اهمیت خاصی پیدا می‌کند. به طور کلی ورود پول به سهم، یک پالس مثبت و خروج پول از سهم، یک پالس منفی تلقی می‌شود. در این میان اندیکاتور حجم معاملات می‌تواند راهکارهای مناسبی را در این زمینه در اختیار ما بگذارد. در زمانی که قیمت سهام مثبت است و حجم معاملات نسبت به میانگین ماه گذشته، افزایش خوبی پیدا می‌کند، می‌توان تا حدی اطمینان داشت که ورود پول به سهم اتفاق افتاده و می‌تواند به نوعی سیگنال مثبت به نظر بیاید.

کلام پایانی

اندیکاتور حجم معاملات بهترین راهنما برای شناسایی حمایت و مقاومت های حال و آینده سهم می باشد. همان طور که گفتیم نمودار به صورت دورنگ (سبز و قرمز) می باشد. زمانی که نمودار قرمز است نشانه ای از افزایش عرضه و اینکه می تواند مقاومت معتبر را مورد بررسی قرار دهد با استفاده از حجم معاملات وجود دارد و زمانی که سبز است، نشانه ای مثبت از حجم معاملات و وجود حمایت قوی و افزایش تقاضا برای نمودار قیمت سهم است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی